بانک مرکزی، اختیارات بانک های استانی را افزایش دهد

استاندار قزوین از رئیس کل بانک مرکزی خواست که بانک مرکزی، اختیارات بانک های استانی را در خصوص سقف تسهیلات پرداخت افزایش دهد.

کد مطلب: ۶۲۳۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا قزوين، فریدون همتی در جلسه شورای هماهنگی بانکها که با حضور ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در استانداری گفت: در سال گذشته با حمایت جدی بانک مرکزی و همکاری بانکهای عامل در استان توانستیم رکوردی بیسابقه را ثبت کنیم.
استاندار بیان کرد: بیش از ۱۱۱۱ واحد تولیدی و صنعتی توانستند از ۱۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برخوردار شوند و به رونق تولید واحدها کمک شد.
وی افزود: آثار پرداخت تسهیلات اعتباری در پایداری اشتغال، تولید و افزایش آن بسیار موثر بود و اگر این کار نمی شد با شناختی که از شرایط بحرانی داریم حداقل ۵۰۰ واحد صنعتی در استان تعطیل می شد.
همتی یادآور شد: اگر تسهیلات حمایتی دولت به صنعت داده نمی شد شاید بین ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر در استان بیکار می شدند اما با این اقدام منطقی هم جلوی بیکاری کارگران و هم تعطیلی واحدها گرفته شد و هم اقتصاد و کسب و کار رونق گرفت.
همتي تصريح کرد: با شرایط خوب فراهم شده صادرات ۶۷۵ میلیون دلاری در استان محقق شد و توانستیم ۲۲ هزار شغل هم ایجاد کنیم که ۱۴ هزار نفر آنها بیمه شده جدید هستند.
استاندار قزوين اظهار داشت: روند بیکاری دراستان روبه کاهش است و در کمیت و کیفیت تولیدات هم شاهد تغییرات اساسی هستیم و امسال نیز این روند را با جدیت ادامه می دهیم.
همتی بیان کرد: اگر استان قزوین مهاجرپذیر نبود قادر بودیم بیکاری را یک رقمی کنیم و امسال تلاش میشود با نظارت دقیق تر افراد بومی بیشتری در واحدهای تولیدی مشغول کار شوند.
وی گفت: امسال تلاش می کنیم تا یک هزار واحد را تحت حمایت مالی قرار دهیم و برای ۵۰۰ واحد سرمایه در گردش و ۵۰۰ واحد سرمایه ثابت را تامین خواهیم کرد.
استاندار قزوین در ادامه بیان کرد: شیب بازپرداخت تسهیلات بانکی برای تولیدکنندگان زیاد است که باید مورد توجه قرار گیرد و سود تسهیلات نیز از ۱۸ درصد در یک مرحله دیگر کاهش یابد.
وی خواستار افزایش اختیارات مدیران بانک های استان شد و گفت: سقف پرداخت اعتبارات استانی ۳.۵ میلیارد تومان است و گاهی اوقات ارجاع کارها به تهران تا شش ماه طول می کشد که پیشنهاد می شود این سقف در استانها بیشتر شود.
در این جلسه از مدیران سه بانک که بیشترین پرداخت تسهیلات بهین یاب را داشتند و نیز مدیران دستگاههای اجرایی که نقش مهمی در اجرای اقتصاد مقاوئمتی داشتند تجلیل شدند.
امور اقتصادی و دارایی، امور مالیاتی، شرکت شهرک های صنعتی، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، برنامه و بودجه، سازمان همیارزی های شهرداری و شهردار قزوین مورد تجلیل قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار