هوشمندسازی سامانه مدیریت شهری از اهداف شورا و شهرداری است

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: شورا و شهرداری همدان به دنبال هوشمندسازی و الکترونیکی کردن سامانه مدیریت شهری است.

کد مطلب: ۶۲۲۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا همدان گفت: محمد تبریزی در جلسه کمیسیون اقتصاد، سرمایه ‌ گذاری و گردشگری شورا که با حضور سرمایه ‌ گذار بخش خصوصی برگزار شد، با توجه به مطرح شدن هوشمندسازی سامانه خدمات ‌ رسانی، شهرداری را متولی اصلی مدیریت شهر برشمرد.

به گفته تبریزی، در صورت ایجاد عزم همگانی و تبدیل شهرداری به سازمانی که برنامه ‌ ریزی و هدایت فرآیندهای عملیاتی و خدمات آن مبتنی بر اطلاعات و دانش انجام می ‌ پذیرد، می ‌ توان در گام ‌ های بعدی با مشارکت سایر صاحب ‌ نفعان و نهادینه شدن مدیریت شهری مبتنی بر اطلاعات و دانش، نسبت به تعمیم و توسعه بهره ‌ گیری از اطلاعات و فناوری تا نیل به یک جامعه اطلاعاتی بیشتر امیدوار بود.

تبریزی ادامه داد: از نتایج و دستاوردهای قابل پیش ‌ بینی اجرای راهبرد مدیریت شهری در شهر الکترونیکی می ‌ توان به توزیع عادلانه فعالیت ‌ ها و خدمات، متناسب با سطح درخواست ‌ ها، رضایت ‌ مندی شهروندان و اجرای سریع فعالیت ‌ ها و خدمات شهری و به تبع آن کاهش زمان و هزینه اشاره کرد و نقش شهرداری به ‌ عنوان سازمانی که مدیریت شهری را برمبنای اطلاعات و دانش انجام می ‌ دهد در حوزه ‌ های سیاست ‌ گذاری، پشتیبانی، هدایت و نظارت پررنگ ‌ تر جلوه خواهد داد.

وی بر ارتقای کیفیت و کارایی سامانه ‌‌ های الکترونیکی در شهرداری نیز تأکید کرد.

معاون حمل ‌ ونقل و ترافیک شهرداری همدان هم در زمینه الکترونیکی کردن سامانه ناوگان اتوبوسرانی گفت: در این باره زیرساخت ‌ های لازم به انجام رسیده که از جمله آنها تجهیز اتوبوس ‌ ها به پرداخت الکترونیکی (ای.وی.ال) بوده است.

به گفته عباس صوفی، هدف از این اقدام الکترونیکی این است که مردم بتوانند به راحتی از طریق یک کارت مشترک، حساب ‌ های بانکی خود را متمرکز کنند.

وی ادامه داد: در سامانه شهرداری بنا داریم که ناوگان تاکسیرانی را هم به این سامانه الکترونیکی مجهز کنیم تا خدمات ‌ رسانی برخط برای سهولت کار شهروندان ارائه شود که در صورت تحقق این امر، بسیاری از مشکلات حمل ‌ ونقل و ترافیک از جمله معضل پول خرد هم حمل می ‌ شود.

صوفی با اعلام آمادگی شهرداری همدان برای جذب سرمایه ‌ گذار در حوزه حمل ‌ و نقل و ترافیک، بیان کرد: برای جذب سرمایه ‌ گذار در زمینه تجهیز ناوگان تاکسیرانی به سیستم پرداخت الکترونیکی فراخوان داده ‌ ایم.

نماینده یکی از شرکت ‌ های دانش ‌ بنیان همدان با ارائه طرح پیشنهادی در حوزه فناوری اطلاعات، به تشریح آن پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار