بازدید نماینده مجلس دانش آموزی از «خانه ایرانی» در قم

نماینده دانش آموزان قم در مجلس دانش آموزی، با حضور در مدرسه «خانه ایرانی» از نحوه فعالیت این آموزشگاه بازدید کرد.

کد مطلب: ۶۲۲۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از قم، محمدامین زمانی روز پنجشنبه 21 اردیبهشت به تنها آموزشگاه «خانه ایرانی» استان قم در خیابان شهید کلهری رفت و با مسئولان این واحد آموزشی به گفتگو پرداخت.

در این بازدید، خانم گلشنی استاد دانشگاه و مسئول واحد آموزشی خانه ایرانی، جزئیاتی از نحوه شناسایی، پذیرش، تحصیل و برنامه های فرادرسی دانش آموزان بی هویت و بی شناسنامه و بچه های کار را که بدلایلی امکان ثبت نام در مدارس معمولی ندارند، ارائه کرد و همچنین برخی مشکلات مبتلابه واحد را نیز برشمرد.

زمانی مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان قم از کارگاه های هنری دانش آموزی «خانه ایرانی» نیز بازدید و بر ضرورت پیگیری مسائل و مشکلات این واحد تاکید کرد.

خانه ایرانی استان قم حدود 17 دانش آموز برای کلاس های رسمی دارد و در روزهای پنجشنبه در دو نوبت جنسیتی صبح و عصر حدود 75 نوجوان ایرانی و تعدادی هم از اتباع خارجه برای برنامه های فرادرسی در مدرسه حضور می یابند.

همزمان با حضور نماینده دانش آموزان قم در مجلس دانش آموزی، مراسم جشن دانش آموزان به مناسبت نیمه شعبان برگزار شد.

ساختمان فعلی خانه ایرانی قم تحت تملک ناحیه یک آموزش و پرورش می باشد.

«خانه ايراني خانه اي است با هويت ايراني و كانون بيشتر فعاليت هاي مددكارى جمعيت امام علي (ع) می باشد. جايي كه ارتباط مستقيم بين مددكار و مددجو صورت مي گيرد تا با آموزشي صحيح و ارتباطي عميق ميان يك معضل و راهكارهاى حل آن بتوان قدم هايي بزرگ در جهت بهبود وضعيت كودكان و بانوان بی پناه سرزمین ايران برداشت. به نوعي خانه ايراني مركز فعاليت هايي از جمله روان شناسي، جلسات مشاوره هاي فردي و گروهي، كلاس هاي آموزشي تحصیلی، هنری، فرهنگی و ورزشی براي كودكان، آموزش مهارت هاي خود اشتغالي براي زنان سرپرست خانوار، امور مربوط به درمان خانواده ها و... مي باشد.

هزینه اجاره یا خرید تمامی خانه های ایرانی جمعیت با همیاری مردم نیکوکار تهیه شده است. هزینه های نگهداری این خانه ها و هزینه های فعالیت های امدادی آنها نیز توسط خیرین مردمی تامین می شود. همچنین افراد فعال در این خانه ها را نیروهای داوطلب دانشجویی و مردمی تشکیل می دهند که همگی به صورت داوطلبانه و کاملا رایگان در این خانه ها به فعالیت می پردازند. هر یک از این خانه های ایرانی، بسته به هدف و برنامه کاری، تیم های مختلف اجرایی خود را دارد و تلاش می شود تا نیروهای فعال در هر تیم، علاوه بر عشق و تعهد دارای تخصص در زمینه کاری مرتبط نیز باشند. در ضمن همواره برنامه های مختلف آموزشی برای ارتقای دانش اعضای داوطلب فعال با هماهنگی جمعیت برگزار می شود».

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار