درحاشیه برگزاری اولین اردوی جشن تکلیف دانش آموران مکلف پسرعشایری کشور

اجرایی شدن جشن تکلیف پسران در سطح کشور در آینده نزدیک

معاون نماز اداره کل قرآن ، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش از طراحی الگویی متمرکز در جهت برگزاری اردوی جشن تکلیف دانش آموزان پسر خبر داد.

کد مطلب: ۶۲۱۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد

حجت الاسلام اسکندریان در گفت و گو با پانا شهرستانهای تهران در رابطه با برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان پسر عشایراستانهای کشور اظهار کرد:در بخش دختران هرسال جشن تکلیف به صورت برنامه ای مدون در سطح مدارس و مناطق برگزار میگردد و دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی با چادرهای سفید و رنگی خود که یک نماد میباشد، آغاز دوران آشنایی با نماز و احکام را جشن میگیرند .

وی در ادامه افزود: در بخش پسران به دلیل اینکه آغاز دوران مکلف شدن از سن 15 سالگی و در مقطع دوره اول متوسطه و پایه هشتم هست ، جذابیت جشن تکلیف دختران را دارا نمیباشدو ما در زمینه پسران آمار 50تا 60 درصدی برگزاری جشن تکلیف را داریم ، لیکن در بخش دختران ار اجرای 100 در صدی برخوردار هستیم .

معاون نماز اداره کل قرآن ، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش در ادامه از توجه خاص مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به برگزاری جشن تکلیف پسران اشاره وتاکید کرد: ایشان در دیدار با 2000نفردانش آموزان مکلف منطقه دوازده تهران پس از اجرای برنامه هافرمودند :نماز و احکام را به صورت خصوصی با آنها اجرا خواهم کرد و این نشان از اهمیت موضوع میباشد.

حجت الاسلام اسکندریان، سپس به برگزاری اولین دوره متمرکز اردوی جشن تکلیف دانش آموزان پسراستانهای کشور در اردوگاه شهید منتظری شهریار پرداخت و تصریح کرد:در این دوره 290 نفر دانش آموز از استانهای ، کرمانشاه ، گیلان ، اردبیل ، قزوین ، آذربایجان شرقی ، سمنان ، ایلام ، لرستان و شهرستانهای تهران ، به مدت سه روز با فراگرفتن اخلاق و عبادات اسلامی و اجرای فعالیتهای اردویی با همکاری روحانیون آغاز دوران بندگی خود را به درگاه ایزد متعال جشن خواهند گرفت.

وی از طراحی الگویی متمرکز در جهت برگزاری اردوی جشن تکلیف دانش آموزان پسر و اجرایی شدن آن در سطح کشور در آینده نزدیک نیز خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار