رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خبرداد

کمبود 25 هزار کلاس درس در طرح های مسکن مهر

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از کمبود 52 هزارکلاس درس درکشور خبردادوگفت: از این تعداد 25 هزار کلاس در طرح های مسکن مهر نیاز بوده که هنگام ساخت به آن توجه نشده است.

کد مطلب: ۶۲۱۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، محمد تقي نظرپور در حاشیه مراسم بزرگداشت مقام معلم در گنبدکاووس، اظهاركرد: با ساخت کلاس های درس مورد نیاز، فضاهای آموزشی کشور به سطح مطلوب می رسد.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: با اهتمام دولت، مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه و درصورت تامین اعتبارات مورد نیاز، حدود هفت هزار کلاس در طرح های مسکن مهر تا اول مهر امسال به بهره برداری خواهد رسید.
نظرپور اضافه کرد: علاوه بر کمبود کلاس های آموزشی، در شرایط کنونی 2700 کلاس درس غیرمقاوم در سراسر کشور داریم که تبدیل این تعداد به کلاس درس ایمن و مناسب، به پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی تصریح کرد: با مساعدت دولت و کمک های نیکوکاران در نظر داریم، کلاس های غیر مقاوم را طی دو سال آینده تبدیل به کلاس های مناسب نماییم.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین با اشاره به کمک های خیرین در امر مدرسه سازی گفت: از ابتدای فعالیت این تشکل درسال 82 تا 95 در مجموع 108 هزار کلاس درس توسط خیرین مدرسه ساز درکشور ساخته شده است.
نظرپور گفت: از مجموع کلاس های ساخته شده توسط خیرین 25 هزار کلاس درس در دولت یازدهم یعنی در فاصله زمانی سال 92 تا 95 بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار