معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خبرداد:

وجود ۳۲۰ هزار کلنی زنبور عسل در استان اردبیل

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از وجود ۳۲۰ هزار کلنی زنبور عسل در استان اردبیل خبر داد.

کد مطلب: ۶۲۱۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، بهلول تکلوی افزود: استان اردبیل با داشتن ۳۲۰ هزار کلنی زنبور عسل سالانه ۶ هزار تن عسل تولید می‌کند که یک‌هزار تن آن مصرف داخل استان و ۵ هزار تن دیگر نیز به خارج از کشور و سایر استان‌ها صادر و عرضه می‌شود.

وی فعالان این عرصه را بیش از ۵ هزار و ۸۸۰ نفر در کنار اشتغال غیرمستقیم در این بخش یادآور شد و گفت: در حال حاضر به همت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به دنبال اخذ برند بین‌المللی و جهانی عسل سبلان هستیم .

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: از سال ۹۳ و به دنبال پخش گزارشی از شبکه‌های سراسری در مورد وضعیت نامطلوب عرضه عسل در جاده‌های گردشگری استان اردبیل که یک تهدید جدی برای جایگاه ممتاز عسل سبلان بود، تصمیم گرفتیم تا از سال ۹۴ ساماندهی در این عرصه را انجام دهیم که در گام اول تا ۸۰ درصد برنامه را عملیات و اجرایی کردیم .

تکلوی بیان کرد: در سال گذشته نیز به رغم آن که کار را خوب شروع کردیم اما در میانه راه به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها کار به سرانجام نرسید و شاهد عرضه عسل در کنار جاده‌ها و مسیرهای گردشگری بودیم .

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان ارزش واقعی تولید و صادرات این عرصه را بیش از ۱۲۳ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: تولید ارگانیک محصول در دستور کار است و در کنار آن ما باید به بخش گرده‌افشانی در باغات و مزارع کلزا اهمیت دهیم تا از این محل نیز منابع درآمدی مناسب نصیب تولیدکنندگان شود .

تکلوی یادآور شد: ما متولی تولید محصول از مزرعه تا سر سفره خانواده‌ها هستیم و سعی و تلاشمان بر این است تا از لحاظ کیفیت محصول تولید شده مشکلی نداشته باشد اما اینکه عسل با شیشه‌های رنگی و به شکل نامناسب عرضه شود، باید دستگاه‌های نظارتی و بهداشتی فعال شده و در این زمینه نقش‌آفرینی کنند .

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تبلیغات نادرست در این حوزه را یکی دیگر از آسیب‌ها اعلام کرد و گفت: ما اصلاً عسل ملکه سیاه و یا ۴۰ گیاه نداریم که ضروری است جلوی چنین تبلیغات کاذب گرفته شود تا ما خریداران را در خرید عسل ناب دچار سردرگمی نکنیم .

تکلوی حمایت جهاد کشاورزی را از کارگاه‌های تولید استاندارد و کیفی محصول عسل یادآور شد و تصریح کرد: ما آمادگی کامل داریم تا در فصل تابستان با هرگونه تخلف در حوزه عرضه عسل بی‌کیفیت اقدامات قانونی را به موقع انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار