نماینده ولی فقیه در استان آذربايجان شرقي:

معلم یادآور جایگاه والای علم و معرفت است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: معلم یادآور جایگاه والای علم و معرفت است.

کد مطلب: ۶۲۱۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، آیت الله‌ محسن‌ مجتهد شبستری دردیدار با معلمان منتخب استان با اشاره به جایگاه معلم در آموزه های دینی، با بیان اینکه شغل معلمی برگرفته از رسالت انبیاست، اظهاركرد: جایگاه مقام معلم از دیدگاه قرآن کریم بسیار رفیع، ارزشمند و قابل احترام است و همه باید تلاش کنیم که نسلی با ایمان و با تقوا را پرورش دهیم.
وی اضافه کرد: 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهیدآیت الله مرتضی مطهری و روز معلم یادآور جایگاه والای علم و معرفت و مقام والای استاد و معلم درتفکردینی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
امام جمعه تبریز با اشاره به ابعاد شخصیتی آیت الله مطهری گفت: ایشان اسوه و الگویی به تمام معنا برای معلمان و مربیان جامعه است.
آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به جایگاه معلمان در توسعه جامعه گفت: بستر رشد و توسعه را آموزش و پرورش فراهم می کند و همه ما مدیون تلاش ها و زحمات معلمان عزیز هستیم.
وی اضافه کرد: در شرایط کنونی مسئولیت آموزش و پرورش و معلمان بسیار سنگین است، چرا که دشمنان، اسلام ستیزی، شیعه ستیزی و مطالب ضد نظام جمهوری اسلامی را به جوانان القا می کنند که باید رصد شده و به این شبهات پاسخ داده شود.
وی با اشاره به منویات روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان نمونه و پیشکسوتان فرهنگی کشور، بیکاری را معضل مهم جامعه دانست و افزود: متاسفانه در دهه های اخیر دانشگاه گرایی از دوران مدرسه رواج یافته و همه به دنبال تحصیل در دانشگاه هستند در حالی که جوانان باید به مهارت آموزی نیز توجه کنند .
آیت الله مجتهد شبستری فعالیت در کارهای اداری و دولتی را بر خلاف نیازهای جامعه دانست و گفت: در همه کشورهای توسعه یافته، افراد بعد از سپری کردن دوره های آموزش عالی به دنبال کسب مهارت می پردازند لذا این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سخنان دیروز خود با انتقاد از عدم اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تصویب بی سر و صدای سند 2030 یونسکو، خواستار ممانعت از اجرای این سند شدند و آن را برنامه ای برای دین ستیزی و برخلاف مسائل اخلاقی دانستند.
وی با اشاره به در پیش بودن دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، شرکت در انتخابات را تکلیف شرعی و ملی مردم دانست و گفت: حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای باعث تثبیت نظام می شود و پاسخ محکمی به یاوه گویی های دشمنان خواهد بود.
آیت الله مجتهد شبستری در خاتمه با تاکید بر لزوم بررسی و شناخت کاندیداها برای انتخاب اصلح گفت: ما زمانی خواهیم توانست آینده خود و نظام را تضمین کنیم که افرادی متعهد، پاکدست و ولایت مدار روی کار بیایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار