آغاز جشن های نیمه شعبان از 19 اردیبهشت در مسجد مقدس جمکران

آیین جشن های نیمه شعبان سالروز میلاد باسعادت حضرت مهدی موعود(عج) از فردا سه شنبه 19 اردیبهشت در مسجد جمکران برگزار می شود.

کد مطلب: ۶۲۰۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از قم، ویژه برنامه های جشن های نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران از سه شنبه 19 اردیبهشت ماه آغاز شده و تا جمعه بیست و دوم اردیبهشت ادامه خواهد یافت.

به گفته مسئولان فرهنگی و اجرایی مسجد مقدس جمکران، مسئله مهدویت امری جهانی است که مورد توجه رسانه های غربی قرار دارد، لذا ضرورت دارد حق زائران صاحب الزمان(عج) در نیمه شعبان از سوی رسانه ها ادا شود و این موضوع تحت تاثیر مسئله انتخابات کمرنگ نشود.

رویکرد عمده برنامه های امسال که به عنوان اجتماع بزرگ منتظران نامیده شده ایجاد فضای کاملا تربیتی و آموزشی در این ایام برای زائرین است و در روز نیمه شعبان متن بیعت نامه از سوی منتظران منتشر خواهد شد.

از برنامه های معاونت فرهنگی در جشن های نیمه شعبان حرکت نمادین 12هزار نفری مجاورین با پرچم و گل و ادای احترام و تبریک به محضر صاحب الزمان(عج)، برگزاری کارگاه های سبک زندگی مهدوی، ویژه برنامه عقد زوج‌های جوان، خطبه خوانی نیمه شعبان، حضور روحانیون و اساتید میان خانواده ها و ... می باشد.

همچنین فعالیت های فرهنگی در ایام جشن های نیمه شعبان برای 5 دسته ی کودک، نوجوان، جوان، خانواده و بین الملل برنامه ریزی شده و به این ترتیب خدمات فرهنگی مهدوی به صورت تخصصی به تک تک اعضای خانواده های زائرین ارائه می شود و طلاب و مبلغین غیرایرانی خادم مسجد به زائرین غیر ایرانی ارائه خدمت خواهند داشت.

در این ایام نمازها به امامت مراجع عالی قدر اقامه خواهد شد و همچنین حجج اسلام ماندگاری، فرحزاد، میرزایی قمی و پناهیان سخنرانی خواهند داشت.

با توجه به اینکه مسجد مقدس جمکران به عنوان مرجع مهدویت در ایران و سایر نقاط جهان شناخته می شود لذا معرفی شخصی که در ابعاد مختلف خدمت به حضرت مهدی(عج) داشته است، به عنوان مهدی یاور سال مورد توجه است که امسال این عنوان و تندیس آن در شب نیمه شعبان به خانواده شیخ زکزاکی اهدا خواهد شد.

همچنین به گفته احمد حاجی زاده معاون اجرایی مسجد جمکران، 114 هزار نفر در ایام نوروز در مسجد مقدس جمکران اسکان یافتند که این شمار زائر با شمار اماکن اقامتی در قم برابری می‌کرد؛ 150 پارکینگ با گنجایش 2 هزار خودرو سواری ایجاد شده و امنیت آنها را نیروی انتظامی بر عهده دارد.

گروه‌هایی مشتاق از شهرستان‌های مختلف به قم می‌آیند و نسبت به کارهای خیر و توزیع نذری اقدام می‌کنند که در این راستا می‌توان به دو گروه سیرجانی و کرمانی اشاره کرد که هر سال به قم می‌آیند و در این ایام نسبت به پخت و توزیع نان اقدام می‌کنند؛ 110 ایستگاه صلواتی نیز در بلوار پیامبر اعظم برپا می شود که موکب حضرت معصومه (س) و هیات ثارالله از آن جمله هستند.

برپایی ده‌ها دیگ آش و حضور گروه‌هایی برای واکس زدن کفش زائران مسجد مقدس جمکران و فعالیت آشپزخانه مسجد در این ایام با توزیع 60 هزار غذا بین زائران از دیگر ویژه برنامه های این ایام است.

7 هزار و 500 خادم در مسجد مقدس جمکران بسیج شدند که به زائران خدمات‌رسانی کنند.

20 میلیون زائر در طول سال در این مسجد حضور می یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار