درمان ناشنوایی با کاشت حلزون در کاهش معلولیت ها موثر است

معاونت پیشگیری و تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: تهیه برخی وسایل مانند تبلت و سمعک و همچنین درمان و کاهش ناشنوایی با کاشت حلزون را از برخی ضروریات این دانش آموزان ذکر کرد که در کاهش معلولیت ها موثر است.

کد مطلب: ۶۲۰۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان، عظیم عراقی، معاونت پیشگیری و تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در آیین بزرگداشت مقام معلم که در تالار گلستان برگزار شد، اظهار کرد: بیست هزار معلم در هزار و 500 مدرسه کشور به آموزش 120 هزار دانش آموز اشتغال دارند.

وی به برخی نیازهای دانش آموزان مدارس استثنایی اشاره کرد و افزود: تهیه برخی وسایل مانند تبلت و سمعک و همچنین درمان و کاهش ناشنوایی با کاشت حلزون را از برخی ضروریات این دانش آموزان ذکر کرد که در کاهش معلولیت ها موثر است.

عراقی برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی در شهرهای همدان، قزوین و مشهد را در تقویت روحیه نشاط و سلامت موثر دانست و بر استمرار این برنامه ها تأکید کرد.

در ادامه غلامعلی جعفرزاده، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم با اشاره به سختی های شغل معلمی به ویژه مدارس استثنایی، از آمادگی مجلس در همکاری و تعامل بیشتر با وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

وی افزود: ساخت مدارس ویژه دانش آموزان استثنایی و گسترش بیشتر فعالیت های آموزشی نقش مهمی در شکوفایی استعدادهای دانش آموزان دارد.

بلوک اصلی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان هم در این مراسم گفت: 840 معلم در 48 مدرسه استثنایی آموزش 2 هزار و 500 دانش آموز را به عهده دارند.

وی افزود: در سال تحصیلی جاری مبلغ 147 میلیون تومان برای هزینه های درمان دانش آموزان استثنایی صرف شده است.

گفتنی است؛ به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در مراسمی که در تالار گلستان برگزار شد، از 70 معلم شاغل و 26 بازنشسته مدارس استثنایی استان قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار