با هدف نجات آب دریاچه ارومیه;

طرح ملی داناب در مدارس بناب افتتاح شد

باحضور مسئولان استانی و شهرستان بناب، طرح داناب با هدف نجات آب دریاچه ارومیه در مدارس بناب آغاز به کار کرد .

کد مطلب: ۶۲۰۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، موازن گفت: دانش آموزان ناجی آب، فعالیت خود را در قالب طرح داناب در مدارس بناب آغاز کرده اند تا با فرهنگ سازی استفاده صحیح و بهینه از آب ،سطح ارتقای زندگی را افزایش دهند.

معاون پرورشی آموزش وپرورش بناب با اشاره به اوضاع دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: بحرانی بودن وضع این دریاچه موجب بروز مشکلات زیست محیطی و مشکلات تنفسی در این مناطق خواهد بود و ضرورت دارد به فکر فرهنگ سازی استفاده صحیح از آب و طرح نجات دریاچه باشیم.

مدیراداره امور آب شهرستان در ادامه مراسم با بیان نظام های شش گانه طرح دانش آموزی نجات آب گفت: آگاه سازی دانش آموزان با چالش ها و مشکلات آب کشور و استان، ایجاد حساسیت در بین دانش آموزان، آموزش راهکارها (مقابله با مشکلات منابع آبی، اضافه برداشت از منابع آب زیرزمینی، آلودگی منابع آب، سیل ها و ...) و اشاعه فرهنگ صحیح مدیریت مصرف آب از جمله مهم ترین اهداف این طرح عنوان شده است.

مدیر امور آب شهرستان در ادامه به طرح داناب اشاره کرد و افزود: هدف از اجرای این طرح، انتقال مسائل و چالش های بخش آب از طریق دانش آموزان به خانواده ها و اولیای آن ها و جلب توجه به مساله کمبود آب هست.

معاون سازمان دانش آموزی استان، به وضعیت دریاچه ارومیه اشاره کرد و افزود: اگر همت و تلاش لازم در جهت نجات این دریاچه صورت نگیرد، این دریاچه به منطقه کویری تبدیل و شاهد خطرات زیست محیطی خواهیم شد.

گفتنی است، برگزاری کارگاه آموزشی ومسابقات نقاشی، مقاله و کاریکاتور با رویکرد نجات آب از دیگر برنامه های این طرح می باشد که بصورت نمایشگاه در حاشیه مراسم تشکیل و به20 نفر از برگزیدگان در آخر مراسم هدایایی تقدیم شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار