مقانلو در گفت و گو با پانا:

انتخابی تیم ملی شک و شبهه را از بین می برد/به صورت شخصی به کره می روم

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو گفت: اگر انتخابی تیم ملی برگزار می شد بهتر بود، چرا با برگزاری انتخابی دیگر جای هیچ شک و شبهه ای برای تکواندوکار باقی نمی ماند.

کد مطلب: ۶۲۰۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد

بیژن مقانلو در گفت و گو با خبرنگار پانا درباره وضعیت اردوی تیم ملی گفت: در خبرها کم و بیش از وضعیت تکواندوکاران مطلع شدم که چند نفری بعد از اینکه از تورنمنت یونان برگشتند در همان فرودگاه خط خوردند و اعتراض زیادی هم به این موضوع نشان دادند و گویا مهدی خدابخشی هم به دلیل برگزاری مسابقه انتخابی اردوی تیم ملی را ترک کرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه این مسائل همیشه وجود داشته اما باید استراتژی مربی تیم ملی را حفظ کرد و نباید آن را به حاشیه برد به هر حال هر مربی تفکرات خاص خودش را دارد و نباید به آن خرده گرفت. شاید مهدی بی باک در شرایط فعلی صلاح دانسته که انتخابی تیم ملی را برگزار نکند چرا که شرایط تکواندوکاران را او بهتر از همه می داند به نظرم باید اجازه دهیم مربی کارش را انجام دهد و هر موضوعی که به سود تکواندو است در این شرایط رقم بخورد.

سرمربی سابق تکواندو در مورد اینکه آیا برگزار نکردن انتخابی تیم ملی به ضرر تکواندوکاران است یا خیر، اظهار کرد: نمی توانیم بگوییم کاملا به ضرر تکواندوکاران است اما بهتر است انتخابی برگزار شود و همه مسائل شفاف سازی شود. در دوارنی که من در تیم ملی مسئولیت داشتم همیشه انتخابی تیم ملی با حضور اصحاب رسانه برگزار می شود و شایسته سالاری را مبنای اصی کار خودم قرار می دادم

مقانلو ادامه داد زمانی که انتخابی در تیم ملی برگزار می شود تکواندوکاران هم انگیزه بهتری پیدا می کنند و رقابت هم بین آنها افزایش پیدا می کند. نبود مسابقه انتخابی از یک طرف انگیزه بازیکنان را کم می کند از طرفی دیگر شک و شبهه هم به وجود می آورد البته من به نظر مهدی بی باک احترام می گذارم او خودش بهتر از همه شرایط تکواندو را می شناسد و نباید عملکرد او را نقد کنیم ضمن اینکه برگزاری انتخابی تیم ملی در دوره های قبل هم باب نبود و تنها در زمان من این موضوع با دقت شفاقیت برگزار می شد.

مقانلو در مورد وضعیت تیم ملی برای دو مسابقه پیش رو بازی های کشورهای اسلامی و مسابقات قهرمانی جهان عنوان کرد: هر دو رقابت برای تیم های ملی از اهمیت بالایی برخوردار است. آذربایجان در این یکی دو سال اخیر تمامی مدال های تکواندو را درو کره و حالا یک حریف مدعی برای ایران است و از طرفی دیگر مسابقات قهرمانی جهان هم با توجه به اینکه 120 امتیازی است و همه مدعیان تکواندو در آن حضور دارند کار را برای همه سخت کرده است. امیدوارم بازیکنان ما در این رقابتها به نحو شایسته از حیثیت تکواندوی ایران دفاع کنند.

وی در پاسخ به اینکه در مسابقات جهانی کره در کنار تیم ملی خواهد بود یا خیر، اظهار کرد: اگر شرایط فراهم شود نه از طرف فدراسیون بلکه به صورت شخصی به کره خواهم رفت تا از تغییر و تحولات تکواندوی روز دنیا مطلع شوم.

مقانلو در پایان به روزهای حساس در کشورمان و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: به ظور حتم روزهای آینده در کشور ما بسیار حائز اهمیت است و باید همه ما در انتخاب مهمترین تصمیم کشور حضور داشته باشیم امیدارم فردی انتخاب شود که نیاز اصلی جامعه را بداند و ورزش را همچون این چندسال اخیر به آرامش نسبی برساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار