امام جمعه اردبیل:

نقش روحانیت در انقلاب اسلامی نقشی کلیدی بود

امام جمعه اردبیل گفت: اگر تقویم انقلاب و جنگ تحمیلی را ورق بزنیم با روحانیون زیادی مواجه می‌شویم که حاضر شدند برای عزت نام اسلام و قرآن در این سرزمین جان و مال خود را در طبق اخلاص بگذارند.

کد مطلب: ۶۲۰۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ، آیت ا... سید حسن عاملی در یادواره شهدای طلاب و روحانیون شهرستان گرمی در مسجد جامع این شهرگفت: خدمات و تلاشهای روحانیون و علما در به ثمر نشستن انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، و پس از آن در عرصه‌های مختلف فراموش نشدنی است.

وی با بیان اینکه در راه به ثمر نشستن این نهضت افراد زیادی جان خود را در جهت رضای خداوند فدا کردند ، افزود: حضرت امام خمینی(ره) با تحمل تبعیدها، سختی‌ها و شکنجه‌ها و با همراهی مردم این انقلاب را به پیروزی رسانده و آسایش و امنیت را برای مردم ایران اسلامی به ارمغان آوردند.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی و به اذعان دوستان و دشمنان کشور ما در اوج عزت و اقتدار قرار دارد، گفت: امروز شاهد هستیم که در اکثر محافل و مجالسی که با حضور سردمداران کشورهای اروپایی و آمریکایی برگزار می شود؛ همواره سخن از ایران اسلامی به میان می‌آید.

عاملی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی قابل مقایسه با وضعیت دوران رژیم پهلوی نیست، اضافه کرد: علما و روحانیون خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای مردم بیان کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اظهارداشت: نقش روحانیت در انقلاب اسلامی نقشی کلیدی بود چراکه اگر تقویم انقلاب و جنگ تحمیلی را ورق بزنیم با روحانیون زیادی مواجه می شویم که حاضر شدند برای عزت نام اسلام و قرآن در این سرزمین جان و مال خود را در طبق اخلاص بگذارند.

عاملی تصریح کرد: روحانیون و علما در زمان هشت سال جنگ تحمیلی علاوه بر پوشیدن لباس رزم و حضور در خط مقدم، در امر تقویت روحیه دینی رزمندگان نیز نقش موثری داشتند که با همت آنان و تلاش‌های سایر اقشار و رزمندگان در آن جنگ نابرابر به پیروزی رسیدیم.

وی گفت: اگر امروز ملت‌های آزادیخواه جهان چشم به انقلاب ما دوخته‌اند، در سایه تلاش‌هایی است که روحانیون برای عزت و اقتدار این کشور کشیده‌اند.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: امروز نیز روحانیون و علمای بزرگوار در خط مبارزه با جنگ نرم دشمنان و توطئه‌های جبهه استکبار جهانی هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فرهنگ را زیربنای توسعه حتی در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی عنوان کرد و گفت: اگر فرهنگ کشور که زیربنای توسعه در همه امور محسوب می‌شود مورد توجه قرار بگیرد می‌تواند حتی در سایر حوزه‌هایی که ظاهرا بیشتر در چشم‌ هستند و تاثیر قوی‌تری بر زندگی مردم دارند مثل حوزه‌های اقتصاد و سیاست نیز نقش‌آفرینی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار