سیروس مقدم: ساخت فصل پنجم سریال «پایتخت 5» دشوار است

کارگردان مجموعه تلویزیونی «پایتخت» گفت: ساخت فصل پنجم این سریال از نظر تعداد لوکیشن و موضوعات ویژه و خاص دشوار است.

کد مطلب: ۶۲۰۵۹۲
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش سرویس فرهنگی پانا، «پایتخت 5» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری و نویسندگی محسن تنابنده با مشارکت سازمان هنری اوج فردا(دوشنبه) در منطقه شیرگاه استان مازندران فردا مقابل دوربین می‌رود.
به گفته الهام غفوری تست گریم بازیگران انجام شده و گروه تولید با مهیا سازی لوکیشن ها و شرایط تولید وارد مرحله تصویر برداری خواهند شد.
سیروس مقدم نیز در مورد ساخت فصل پنجم سریال «پایتخت» گفت: حدود دو سال از پخش «پایتخت 4» می گذرد و در این مدت هر جا رفتیم، هر که را که دیدیم، با هر که هم صحبت شدیم، سراغ «پایتخت 5» را می گرفتند.
مقدم ادامه داد: گروه ما در این فاصله سریال «علی البدل» را ساخت. سریالی متفاوت، سخت و جذاب، اما مخاطب، باز هم سراغ «پایتخت» را می گرفت و «علی البدل» را با «پایتخت» مقایسه کرد و این مسئولیت ما را سنگین تر می کرد.
کارگردان سریال «روز حسرت» افزود: طرح ساخت «پایتخت 5»، زمانی برای ما جدی تر شد که موسسه فرهنگی اوج، برای تهیه و تولید آن پیشقدم شد. به دلیل همکاری مشترکی که طی این سال ها با موسسه اوج داشتم و کار مشترک دیگر به نام «هنگام بیداری»، شناخت خوبی از آنها داشتم و از آنجا که این موسسه، سابقه و تولیدات قبلی اش نشان می دهد دغدغه های فرهنگی و ارزشی مبتنی بر تولید آثار فاخر، مردمی و ارزشمند دارد.
وی تاکید کرد: اگر موسسه اوج پا پیش نمی گذاشت، شاید باز هم مردم شانس دیدن پایتختی دیگر را پیدا نمی کردند.
کارگردان سریال «علی البدل» ادامه داد: از آنجا که سرمایه گذاری و نظارت در تولید آثار ارزشمند و پر محتوای و مردمی هدف غایی آنها است، این بار قصه و سوژه سریال «پایتخت 5»، در راستای همین اهداف فرهنگی و منطبق بر آرمان های این موسسه و سازمان صدا وسیما خواهد بود.
وی تصریح کرد: در قصه «پایتخت» و «هنگام بیداری» موضوع سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی، عشق و تحکیم خانواده، احترام به والدین، حس وطن دوستی و خداپرستی و دشمن ستیزی مطرح است و به فضای وحدت در جامعه، ایجاد امید در مردم، ساده زیستی، خداترسی، اتحاد اقوام به شکلی سالم و سازنده کمک می کند؛ بنابراین موسسه اوج با تفکر و بررسی های همه جانبه‌ از چنین آثاری حمایت می کند.
مقدم گفت: «پایتخت 5» سریال سختی است، به مسائل و فضاهایی وارد می شود که برای خود ما هم تازگی دارد، به همین دلیل از همان ابتدا با مشارکت اوج و معرفی چند مشاور توسط آنها و دیدن فیلم های مستند و غیر مستند در اوج جلسات مشترک، فیلمنامه به لحاظ محتوایی، کارشناسانه و با پژوهش پیش رفت.
وی در خصوص سبک روایت فیلمنامه می گوید: نمی توانم فیلمنامه را توضیح بدهم؛ اما به طور کلی می شود گفت قصه فضایی جدید و شیرین دارد. چند سفر به خارج از کشور و شمال و جنوب ایران باید انجام شود و کلا سریال در فصل جدید بسیار پر لوکیشن است.
کارگردان سریال «نرگس» گفت: موضوعاتی ویژه و خاص در قصه فصل پنجم طرح می شود که امیدوارم این تلاش مشترک با حمایت مدیران سازمان صدا وسیما پایه گذار اثری آبرومند و قوی تر از پایتخت های قبل برای مخاطبان شریف ایرانی باشد.
سریال «پایتخت 5» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری با مشارکت سازمان هنری اوج دوشنبه این هفته در منطقه شیرگاه استان مازندران مقابل دوربین می‌رود.
محسن تنابنده، احمدمهرانفر، علیرضا خمسه، ریما رامین فر، نسرین نصرتی، هومن حاجی عبدالهی، بهرام افشاری، سارا و نیکا فرقانی، مجتبی بلال حبشی، مصطفی بلال حبشی، سلمان خطی در این مجموعه بازی می کنند و فرشاد گلسفیدی مدیر تصویربرداری آن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار