مشاور استانداراردبیل درامورمعلولان:

کمیته ویژه پیگیری اشتغال معلولان در استان اردبیل تشکیل می شود

مشاور استاندار اردبیل در امور معلولان گفت: پیرو پیشنهاد این حوزه مشاوره و با تصویب کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل، کمیته ویژه پی گیری اشتغال معلولان تشکیل می شود.

کد مطلب: ۶۲۰۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، عظیم قهرمانی افزود: این کمیته برای نخستین بار در کشور راه اندازی و با دبیری اداره کل بهزیستی استان فعالیت خواهد کرد .

وی گفت: تحقق سهمیه ۳ درصدی معلولان در استخدام های دولتی، پایداری شغلی آنان، سوق دادن معلولان تحصیل کرده و متخصص به سمت کارآفرینی و بسترسازی برای حضور کاری هرچه بیش تر توان خواهان در واحدهای تولیدی بخش خصوصی، از اهداف کمیته ویژه پی گیری اشتغال معلولان است .

مشاور استاندار در امور معلولان بیان کرد: مشوق های ویژه ای در این راستا درنظر گرفته شده اند که امیدواریم تولید کنندگان بخش خصوصی با بهره برداری بهین از این فرصت، از معلولان در واحد تولیدی خود استفاده نمایند .

قهرمانی تصریح کرد: به ازای جذب هرنفر معلول در بخش خصوصی، اداره کل بهزیستی، بیمه سهم کارفرمایی و یا بخشی از حقوق وی را به کارفرما پرداخت خواهد کرد .

وی افزود: هر یک از کارآفرینان بخش خصوصی می توانند در قبال به کارگیری هر یک نفر توان خواه، از تسهیلات ارزان قیمت در سقف ۱۵۰ میلیون ریال بهره مند گردد .

قهرمانی گفت: این تسهیلات به توانخواهانی که علاقه مند به خود اشتغالی باشند نیز قابل پرداخت است .

وی افزود: با اجرای دقیق قانون جامع حمایت از معلولان و بهره گیری از این قشر در بخش های دولتی و خصوصی، می توان توفیقات قابل ملاحظه ای را برای منطقه رقم زد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار