مدیرکل سیاسی وزارت کشور:

دوقطبی کردن جامعه به فقیر وغنی بازخواست نظام است

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: دو قطبی کردن جامعه به فقیرو غنی از سوی برخی نامزدهای انتخاباتی به معنای بازخواست کردن نظام و تمامی مسئولان کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

کد مطلب: ۶۱۹۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش گروه سیاسی پانا، محمد امین رضازاده روز جمعه در نشست با گروه های سیاسی و احزاب در مازندران افزود: تقسیم بندی جامعه و امنیتی کردن آن به وحدت و انسجام ملی موجود کشور لطمه وارد می کند.
وی اظهار کرد: کشور ما از بدو پیروزی انقلاب اسلامی فراز و نشیب های زیادی از جمله جنگ، سازندگی و تحریم را پشت سر گذاشته و با وجود مشکلات پیش رو، امروز به پیشرفت و توسعه خوبی رسیده است.
رضازاده گفت: ما امروز به درجه ای از پیشرفت و ثبات سیاسی در داخل و اقتدار درحوزه بین المللی رسیدیم که در برخی حوزه های تصمیم گیری بین المللی حضور فعالی داریم.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور با انتقاد از سیاه نمایی برخی نامزدها از عملکرد دولت، گفت: این کارها خلاف سیاست نظام جمهوری اسلامی و فاقد پشتوانه علمی است و اگر تهمت ها و افتراهایی که زده می شود، درست است باید با افراد برخورد شود و چنانچه واقعیت ندارد نیز باید با مطرح کنندگان آن برخورد قانونی صورت گیرد.
رضازاده میانگین مشارکت مردم در انتخابات کشور را افزون بر 66 درصد اعلام و اظهار کرد: نباید کسانی را که به هر دلیلی در انتخابات شرکت نمی کنند ، در تقسیم بندی انقلابی و غیر انقلابی قرار دهیم، این ظلم به جمهوری اسلامی است که ما افرادی را که به هر دلیلی در انتخابات شرکت نمی کنند وارد تقسیم بندی های خود کنیم.
** افزایش تعامل در جامعه سیاسی دردولت تدبیر و امید
مدیرکل سیاسی وزرات کشور یکی از دستاوردهای دولت یازدهم را تنش زدایی از فضای سیاسی کشور برشمرد و گفت که تعامل سیاسی بین گروهها و جناح های سیاسی کشور دردولت تدبیروامید درمقایسه با گذشته به دلیل رویکرد اعتدالی دولت افزایش داشته است.
رضازاده اضافه کرد: افزایش تعامل سیاسی سبب شده تا در سایه دولت اعتدال برای 12 هزار سخنرانی شخصیت و گروههای سیاسی در کشور مجوز صادر شود.
وی گفت: یک هزار و 400 مجوز سخنرانی صادر شده برای دانشگاه های کشور صادر شده است.
مدیرکل سیاسی وزیر کشور بازگشت آرامش روانی به کشور را از دستاوردهای دولت تدبیر و امید برشمرد و افزود: تنها حدود یک درصد از جلسات سخنرانی که دولت برای آنها مجوز صادر کرده بود به دلیل مسایل خارج از حیطه اختیار دولت، لغو شد.
وی افزود: همچنین کمیسیون ماده 10 احزاب که دولت صرفا یک نماینده در آن دارد نیز به تمام درخواست ها برای صدور مجوز پاسخ داده است.
رضازاده گفت که امروز در دولت تدبیر و امید افتخار کمیسیون ماده 10 احزاب این است که هیچ درخواستی را بدون پاسخ نگذاشته است.
** از سرگیری فعالیت های صنفی معلمان
وی فعال شدن خانه احزاب و 16 تشکل صنفی معلمان را پس از 10 سال وقفه در فعالیت از دیگر افتخارات دولت تدبیر و امید در راستای گسترش فعالیت گروه ها و احزاب سیاسی دانست.
رضا زاده صدور 50 مجوز برای تجمع و راهپیمایی را از دیگر کارکردهای حوزه سیاسی وزارت کشور در دولت یازدهم برشمرد.
** به کارگیری منتقدان در دولت با مشی اعتدالی
مدیرکل سیاسی وزارت کشور در مورد انتقاد حامیان دولت در مازندران برای به کارگیری نیروهای مخالف دولت در پست های مدیریتی ، با تایید این خبر گفت که دولت تدبیر و امید با مشی اعتدالی بر سر کار آمد و از تمام نیروهای توانمند در حوزه پست های اجرایی استفاده کرد.
وی افزود: این هم از افتخار دولت تدبیر و امید و مشی اعتدالی این دولت است که از نیروهای مخالف نیز در بدنه مدیریتی استفاده می کند.
او ادامه داد: دولت از تمام ظرفیت های مدیران کارآمد بدون توجه به گرایش های سیاسی استفاده کرده است.
** تاثیر فضای مجازی بر تبلیغات انتخاباتی
مدیرکل سیاسی وزارت کشور با اشاره به در پیش بودن انتخابات رئیس جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا و نگرانی برخی از کاهش مشارکت درانتخابات، فعال شدن فعالیت های انتخاباتی در فضای مجازی را علت اصلی سرد بودن فضای فیزیکی و میدانی انتخابات دانست.
وی گفت که فضای مجازی آگاهی سیاسی خوبی به مردم می دهد و آنها را از حضور فیزیکی در ستادهای انتخاباتی بی نیاز کرده است.
رضازاده افزود: پیش بینی می شود که در روزهای آینده به خصوص هفته های آخر تبلیغات انتخاباتی و پایان مناظره ها بار دیگر فضای فیزیکی تبلیغات نیز گرمتر شود و نگرانی پیرامون کاهش مشارکت مردم نیز بیهوده است.
مازندران 42 حزب و گروه سیاسی دارای مجوز دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار