در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

شناسایی معادن ناایمن/ برقراری بیمه، مطالبه جدی معدنچیان

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان با اعلام اینکه علت حادثه انفجار معدن یورت عدم تأمین تجهیزات ایمنی است، گفت: برقراری بیمه کارگران معدن یکی از مطالبات جدی آن هاست که باید قبل از وقوع چنین حوادثی به آن توجه کرد.

کد مطلب: ۶۱۹۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد

اسدالله قره خانی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به حادثه انفجار در معدن زغال ‌سنگ آزادشهر گلستان اظهار داشت: متأسفانه بی احتیاطی قسمت فنی موجب بروز این فاجعه شد. امدادرسانی از روز چهارشنبه در معدن یورت ادامه دارد و نیروهای هلال احمر و اورژانس اقدامات امدادرسانی را انجام می دهند.

نماینده مردم علی آباد کتول ضمن تسلیت به خانواده های داغدار حادثه معدن زمستان یورت گفت: نظارت بر ایمنی معادن باید جدی گرفته شود تا شاهد این حوادث تلخ نباشیم. به ویژه در معادنی که احتمال ریزش آوار به دلیل سست بودن خاک وجود دارد نظارت ها باید بیشتر شود.

وی با اشاره به اهمیت شناسایی معادن در سطح کشور افزود: وزارت صنعت و معدن باید معادنی که خطرساز است را شناسایی کرده و بحث ایمنی در این معادن را جدی تر دنبال کند.

این نماینده مجلس درخصوص آمار نهایی حادثه دیدگان گفت: در حال حاضر منتظر پایان عملیات امدادرسانی هستیم که امیدواریم هر چه سریعتر این کار انجام شود. هنوز آمار نهایی حادثه دیدگان اعلام نشده و باید تا پایان عملیات امدادرسانی منتظر بمانیم.

قره خانی با اشاره به علت حادثه و پیگیری حادثه انفجار معدن یورت بیان کرد: این معدن، به علت عدم ایمنی و انتشار گاز متان دچار انفجار شد که بلافاصله پس از انفجار عملیات امدادرسانی آغاز شد و مجمع نمایندگان استان گلستان نیز جلسه ای را با حضور مسئولان برگزار کرد که به سرعت اقدامات لازم را از حیث پیگیری و تعقیب موضوع انجام خواهیم داد.

وی تصریح کرد: کمبود تجهیزات ایمنی در معادن، خطری است که تعداد زیادی از معادن را تهدید می کند و ایمن سازی معادن باید مورد توجه قرار گیرد.

این نماینده مجلس درخصوص وضعیت بیمه کارگران بیمه یورت گفت: با وقوع این حادثه وزیر کار به محل حادثه آمد و قول داد تا مستمری حادثه دیدگان به زودی برقرار شود اما موضوع بیمه کارگران معدن یکی از مطالبات جدی آن هاست که باید قبل از وقوع چنین حوادثی به آن توجه کرد.

انفجار ظهر روز چهارشنبه 13 اردیبهشت در معدن زغال سنگ آزادشهر، ده‌ها مصدوم و محبوس داشت که به گفته مسئولان تاکنون جان باختن 22 نفر قطعی شده است. این معدن به علت عدم ایمنی و انتشار گاز متان دچار انفجار شد و عملیات امدادی همچنان ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار