چرای دام در مراتع آذربایجان غربی ممنوع شد

مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: چرای دام ها در چراگاه های منابع طبیعی و مراتع استان تا پایان فصل بهار امسال ممنوع شده و با متخلفان در این خصوص برخورد می شود.

کد مطلب: ۶۱۹۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، رحمان وهاب زاده با بیان این مطلب افزود: این ممنوعیت تا اواخر خردادماه ادامه دارد و در این مدت از انجام هرگونه تعلیف دام در چراگاه های استان جلوگیری می شود.
وی اضافه کرد: دامداران و بهره برداران عرصه های منابع طبیعی از کوچ زود هنگام به مراتع ییلاقی پیش از آمادگی مراتع و پیش از موعد مقرر در پروانه های مرتع داری خودداری کنند تا زمینه رشد مناسب مراتع فراهم شود.
وی اظهار کرد: مدیریت صحیح چرا همراه با عملیات اصلاح و احیا می تواند نقش اساسی در جهت بهره برداری پایدار و حفظ آب و خاک داشته باشد و در این راستا همراهی بهره برداران و صاحبان دام بسیار موثر و اساسی است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی ادامه داد: دام زیاد، چرای مفرط و غیراصولی از قبیل چرای زودرس بهاری و رعایت نکردن ظرفیت و زمان ورود دام به مرتع به ویژه در خشکسالی ها مهمترین عامل تخریب مراتع به شمار می رود.
آذربایجان غربی بیش از 2 میلیون و 550 هزار هکتار مرتع دارد که در بسیاری موارد، با چرای زودرس بهاری پوشش گیاهی بخش قابل توجهی از آنها از بین می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار