دولت یازدهم با تخلیه ۸۰ درصدی سفره‌های آب روبررو بود

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در انتخابات شورای شهر و روستا افرادی بدون وابستگی و وامداری و دارای توانمندی، تخصص، شجاعت را انتخاب کنیم چراکه در توسعه پایدار شهرها و روستاها تاثیرگذار خواهند بود.

کد مطلب: ۶۱۸۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، معصومه ابتکار در دیدار با نمایندگان بانوان دستگاههای اجرایی، تشکل‌های زیست محیطی، دانشگاهیان و هیات‌های ورزشی استان کهگیلویه و بویر احمد تاکید کرد: در انتخابات ریاست جمهوری نیز هر یک رای می‌تواند در آینده کشور تاثیرگذار باشد تا بتوانیم در سرنوشت خود دخالت کنیم و امیدواریم که مردم از این حق رای استفاده کنند و نمایش قدرت، وحدت و حضور پر شور ملت ایران در عرصه انتخابات را شاهد باشیم.

وی افزود: همه باید برای برگزاری انتخابات سالم، آزاد، پرشور و در چارچوب قانون روز ۲۹ اردیبهشت تلاش کنیم و امیدواریم که با حضور پر شور و گسترده مردم نمایش قدرت مردمی کشور را شاهد باشیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه دولت در ابتدای کار با تخلیه ۸۰ درصدی سفره‌های آب روبرو بود، گفت: یکی از مباحث در حوزه عدالت، استفاده صحیح از منابع است و ما در قبال منابع طبیعی و محیط زیست مسئول هستیم. سفره‌های آب، ذخیره استراتژیک ، یک پشتوانه و به عنوان بانک مرکزی محیط زیست محسوب می‌شود.میزان مجاز بهره برداری از سفره‌های زیر زمینی ۲۰ درصد است .

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: حفاظت از محیط زیست طی چهار سال اخیر در همه برنامه‌ریزی‌های دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار داشته و رئیس جمهور تاکید کرده است که محیط زیست و حفظ آن از اوجب واجبات است.

ابتکار تصریح کرد: داشتن مشاغل سبز، حفاظت از مناطق محیط زیستی با استفاده از ظرفیت‌های آن برای مردم روستاها، توانمندسازی روستاها و حرکت به سمت آگاه‌سازی و توجه به تغییر اقلیم در روستاها از برنامه‌های دولت است . زمانی می توان از داشتن برنامه سخن گفت که نسبت به توانمندسازی، آگاه‌سازی و تجهیز و آشنایی مردم اقدام شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: سرمایه‌های طبیعی و انسانی بالایی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و این مسائل در کنار هم، هم‌افزایی بالایی به وجود می‌آورند و سازمان حفاظت محیط زیست و دولت نیز بر همین موضوع تاکید می‌کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تغییر اقلیم در سطح کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سطح کشور و منطقه زاگرس همه علائم تغییر اقلیم را داریم و این مساله یک واقعیت جهانی است. تغییر اقلیم باعث می شود که بیشتر به بهره‌برداری و استفاده صحیح از محیط زیست توجه کنیم البته در دولت یازدهم این نگاه وجود دارد . در نتیجه امکان توجه به جامعه مدنی، مشارکت مردم و برداشتن نگاههای امنیتی امکان فعالیت مردم در چارچوب قانون فراهم می‌شود.

ابتکاردر پایان اظهارکرد: گزارش‌های ارائه شده از استان کهگیلویه و بویراحمد نشان‌دهنده توانمندی و فعالیت خوب تمامی نهادها، سمن‌ها و گروه‌ها در حفاظت از محیط زیست و تلاش برای دستیابی به توسعه پایدار است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار