معاون فرهنگی و پرورشی استان آذربایجان شرقی:

هدایت تحصیلی بحث حاکمیتی است/آزمون های آنلاین زیرساخت فرآیند

معاون فرهنگی و پرورشی استان آذربایجان شرقی گفت: هدایت تحصیلی بحثی فرآیندی در نظام آموزشی و زیرساخت این فرآیند آزمون های آنلاین مشاوره ای است و نتایج آن روند صحیح هدایت تحصیلی را رقم می زند.

کد مطلب: ۶۱۸۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، طاهر علمی در این جلسه با تبریک میلاد حضرت ابوالفضل العباس، ایشان را نمونه و الگوی بارز معلمی دانست و افزود: رشادت ها و سلامت فکری ایشان در پشتیبانی از ولایت الگوی تمام شیعیان است.

معاون فرهنگی و پرورشی استان با اشاره به آغاز هفته ی معلم، بر توجه به جایگاه مشاوران بعنوان معلم تاکید کرده و افزود: مشاوره تنها زاییده فکر بشر نیست و اهمیت آن در دین اسلام بسیار بالاست و ماهیت خلقت انسان طوری است که در تمام مراحل زندگی نیاز به مشاور دارد.

وی با تذکر نسبت به اینکه در بحث هدایت تحصیلی این عزیزان نقش بسیار اساسی دارند، در مدت کم باقی مانده تا پایان ازمون هدایت تحصیلی بر توانمندسازی کارشناس مشاوران نواحی و مناطق نسبت به دبیران به صورت جهادی تاکید داشت.

معاون فرهنگی و پرورشی استان اذعان داشت: هدایت تحصیلی بحثی فرآیندی در نظام آموزشی و زیرساخت این فرآیند آزمون های آنلاین مشاوره ای است و نتایج آن روند صحیح هدایت تحصیلی را رقم می زند.

وی با بیان اینکه چارچوب هدایت تحصیلی به صورت تخصصی و کشوری با امضاء رئیس جمهور ابلاغ شده است، گفت: ذات هدایت تحصیلی این است که دانش آموزان در انتخاب رشته شتاب گونه عمل نکنند.

علمی تلفیق نیازهای کشور، علایق و توانمندی های دانش آموز و نیازهای منطقه را در بحث هدایت تحصیلی منجر به انتخاب رشته ی درست دانست و تصریح کرد: 50 درصد دانش اموزان باید به رشته های فنی هدایت شوند و این نیاز به تقویت تیم اموزشی مدارس از همان ابتدای سال دارد.

معاون مدیر کل یادآور شد: خوشبختانه آنلاین بودن هدایت تحصیلی با سایت همگام نقش ان را برای اولیا برجسته کرده و کیفیت کار نیز بالا رفته است.

وی خواستار بررسی و نظارت روند کار مشاوران مدارس توسط کارشناسان نواحی و مناطق به صورت جهادی و فرمی شد.

در ادامه ی جلسه جهانبخش غلامی گفت: یکی از ماموریت های اساسی آموزش و پرورش بحث هدایت تحصیلی است و هرگونه سهل انگاری در این خصوص مشکل اساسی در ناحیه و منطقه و در نهایت استان و کشور بوجود می آورد.

رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش استان با خاطر نشان ساختن اینکه کلیات مطالب اجرایی هم در آیین نامه و هم در سایت اطلاع رسانی آموزش و پرورش آمده است، افزود: کارشناسان نواحی و مناطق بعنوان تفسیرکننده این بخش نامه باید دقیق تسلط کافی بر روند داشته باشند.

وی حاکمیتی بودن بحث هدایت تحصیلی را یادآور شده و گفت: اطلاع رسانی از طریق رسانه ها و تبیین اهمیت موضوع برای اولیا و دانش آموزان صورت گرفته و باید به شکل قوی تر ادامه یابد.

غلامی تاکید کرد: هدایت تحصیلی با همکاری تمام مسئولین به صورت گسترده باید صورت بگیرد و مهلت آزمون ها تا 15 اردیبهشت می باشد.

وی افزود: توزیع نیروی انسانی دانش اموزی بر این اساس صورت می گیرد و نباید به صورت عاطفی و صوری باشد که شاهد مردودی بالای 30 درصد در پایان امتحانات باشیم.

جلسه ی هماهنگی کارشناسان مشاور نواحی و مناطق استان صبح امروزدر سالن کنفرانس سازمان دانش آموزی استان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار