مشاور امور بانوان مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

توسعه اخلاق و افزایش همدلی یکی از اهداف آموزش حقوق شهروندی است

مشاور مدیر کل در امور بانوان در بازدید از روند برگزاری طرح کشوری آموزش حقوق و تکالیف ویژه دانش آموزان در تعدادی از مدارس ناحیه یک تبریز گفت: توسعه اخلاق و افزایش همدلی یکی از اهداف آموزش حقوق شهروندی است.

کد مطلب: ۶۱۸۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، طیبه معرفت در جریان این بازدید گفت : این طرح برای دانش آموزان دختر و پسر در سطح استان برگزار می گردد .

مشاور مدیر کل در امور بانوان ادامه داد : رعایت حقوق و انجام تکالیف از ارکان اساسی زندگی اجتماعی و فرهنگی انسان در جامعه امروز محسوب می شود و شناخت این حقوق و تکالیف ، نهادینه نمودن آن در افراد نقش موثری در ارتقاء و ایجاد جامعه ای براساس نظم و عدالت خواهد داشت.

وی افزود: لذا با عنایت به لزوم آگاهی عمومی به ویژه جهت نوجوانان از حقوق و تکالیف خویش و همچنین نقش اولیای مدرسه و والدین در ایجاد محیط مناسب جهت ترویج و نهادینه سازی مفاهیم حقوق به دانش آموزان ، ضرورت دارد در راستای حرکت به سوی یک جامعه قانونمند و توسعه یافته ،طرح آموزش حقوق و تکالیف با لحاظ نمودن آموزش برای سه گروه دانش آموزان، اولیاء و مربیان مدرسه در مدارس دخترانه متناسب با نیازهای آنان اجرا گردد .

معرفت اذعان داشت : دراین طرح دانش آموزان با حقوق شهروندی ،حقوق و تکالیف فردی ،خانوادگی و اجتماعی و حقوق به عنوان نهاد و مبنایی برای جامعه مدنی آشنا می شوند .

وی اضافه کرد: توسعه اخلاق و روابط اخلاقی و افزایش همدلی و همبستگی اجتماعی و اخلاقی بین اعضاء جامعه و دانش افزایی و ارتقاء آگاهی دانش آموزان جهت احقاق حقوق مدنی ومشارکت آگاهانه برای حضور در عرصه های مختلف از اهداف دیگر این طرح می باشد .

معرفت پس از بازدید از دبیرستان کلکته چی گفت : ناحیه یک تبریز با تحت پوشش بردن 600 دانش آموز در اجرای این طرح در بین نواحی و مناطق استان پیشرو هست .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار