به مدت دو روز برگزار شد;

سومین نشست تخصصی همکاریهای "ایران - ترکیه" در زمینه اقتصادی و گردشگری

سومین نشست تخصصی همکاری های مشترک ایران و ترکیه در زمینه اقتصادی و گردشگری در هیلتون شهر وان ترکیه و تحت عنوان 'پروژه ابتکار شرق آناتولی و با محوریت فرصت هایی برای تجارت 30 تا 50 میلیارد دلار' برگزار شد.

کد مطلب: ۶۱۸۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده در خصوص برگزاری این نشست گفت: در سومین دور نشست همکاری های ایران و ترکیه 6 نشست تخصصی برگزار و بر ضرورت همکاری مشترک استان های مرزی دو کشور در زمینه اقتصادی و گردشگری تاکید شد.

وی گفت: در این نشست مشترک دو روزه که با همکاری آژانس توسعه شرق آناتولی ترکیه، موسسه مطالعات استراتژیک آسیایی(تاسام) و دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه ایران و با مشارکت مدیران و فعالان اقتصادی استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل از ایران و سفارت ایران در ترکیه و رئیس گردشگری آناتولی شرقی و مسئولین گردشگری استان وان در شهر وان برگزار شد، شرکت کنندگان با برگزاری پنل های تخصصی تجاری، صنعتی، کشاورزی، دانشگاهی و گردشگری به معرفی توانمندی های استان خود پرداختند.

حمزه زاده عنوان کرد: محور مذاکرات توسعه روابط گردشگری بین دو کشور، بهره گیری و استفاده از ظرفیت ها و قابلیت های گردشگری خصوصا در استان های همجوار مرزی بود.

وی افزود: در این نشست کارشناسان و مدیران فعال در بخش سرمایه گذاری استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل به معرفی توانمندی های سرمایه گذاری ایران پرداخته اند، خواستار تعمیق روابط اقتصادی متقابل شدند.

قائم مقام مدیر کل تشریح کرد: بعد از مطرح شدن موانع و دغدغه های گردشگری و سرمایه گذاری و بررسی ظرفیت های سرمایه گذاری ایران و ترکیه، مقرر شد کمیته کارشناسی بین دو کشور جهت احصا و بررسی مشکلات و مسائل توسعه روابط بین استان های همجوار و در نهایت تهیه اکشن پلن های عملیاتی توسعه روابط با هدف افزایش همکاری متقابل در جهت رونق و توسعه بیشتر استان ها تشکیل شود.

معاون سرمایه گذاری استان گفت: در این نشست، شرکت کنندگان با اشاره به هدفگذاری افزایش حجم مبادلات دو کشور تا سقف 30 میلیارد دلار، این هدف گذاری قابل دستیابی عنوان کرده و با توجه به گام های مهم دو کشور برای افزایش سطح مناسبات، بر استفاده از ظرفیت های همدیگر برای توسعه همه جانبه تاکید کردند.

حمزه زاده یادآور شد: در ورودی محل برگزاری این نشست غرفه معرفی ظرفیتهای گردشگری و سرمایه گذاری استان دایر شده بود که در این غرفه کتابچه،سی دی و بروشورهای معرفی و پکیج های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان توزیع شد.

وی بیان کرد: در راستای گسترش مراودات بین دو کشور و توسعه گردشگری، پیشنهاد شد تا چهارمین نشست در تبریز با هدف معرفی تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 برگزار شود.

لازم به ذکر است این نشست مشترک دو روزه با همکاری آژانس توسعه شرق آناتولی ترکیه، موسسه مطالعات استراتژیک آسیایی(تاسام) و دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه ایران و با مشارکت مدیران و فعالان اقتصادی استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل از ایران و استان وان از ترکیه در شهر وان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار