آیت الله نوری همدانی:

فرهنگ و حرکت جهادی باید همواره در جامعه زنده و سیال باشد

یکی از مراجع عظام تقلید شیعه در قم گفت: بیداری اسلامی نتیجه انقلاب اسلامی است و حرکت و فرهنگ جهادی همیشه باید در سطح جامعه، زنده و سیال باشد.

کد مطلب: ۶۱۸۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از قم، آیت ‎ الله حسین نوری همدانی، در دیدار سردار دکتر بهمن کارگر رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور و رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اظهار داشت: امام خمینی(ره) تداوم بخش حرکت عاشورایی ملت ایران در عصر حاضر است و بیداری اسلامی مدیون انقلاب نورانی است که امام راحل ما رهبری آن را به عهده داشتند.

این مرجع تقلید بیان کرد: انقلاب هر روز در حال درنوردیدن جهان است و دین خدا غیر از فرهنگ جهاد و ایثارگری قابل پیشرفت و بقا نیست.

آیت ‎ الله نوری همدانی با اشاره به تاکیدات قرآن کریم روی مساله جهاد گفت: قرآن نیز این مفهوم را برای ما روشن می ‎ سازد که جهاد با جنگ متفاوت است؛ زیرا جنگ برای سلطه یابی بر دیگران است، ولی جهاد دارای ابعاد مختلفی است که برای یاری دین خدا موضوعیت دارد.

وی ولایت مداری را حضور در میدان بصیرت دانست و تصریح کرد: امام علی(ع) در جنگ ‎ های خود بارها و بارها ذکر کردند،‌ کسانی که در روزگار جهاد، میدان را ترک می کنند و در میدان حضور می یابند نمی ‎ توانند پس از جنگ در مشاغل مفیدی قرار بگیرند و خود را انسان ولایت مداری بدانند.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت ساخت موزه های انقلاب و دفاع مقدس اضافه کرد: پس از فتنه ۸۸ به استان های مختلف کشور سفر کردم و خوشبختانه در آن سال، موزه بسیار خوبی در استان کرمان در حوزه دفاع مقدس ساخته شده بود امیدواریم این روند در سراسر کشور از جمله در قم نیز به خوبی دنبال شود؛ حرکت و فرهنگ جهادی همیشه باید در سطح جامعه، زنده و سیال باشد.

وی گفت: همه ما باید با روحیه و فرهنگی که امام راحل در انقلاب اسلامی ما دمیدند به حرکت خود ادامه دهیم؛ امام راحل بیان کردند که دست متجاوزان و ستمکاران را می ‎ شکنیم و با پیام اسلام و احکام اسلامی به سلطه جهانخواران پایان می ‎ دهیم؛ مقام معظم رهبری نیز همین تاکیدات را بیان می کنند، ولی این نکته را باید در نظر بگیریم که این مبارزه در ابعاد نظامی و سیاسی و اجتماعی و فرهنگی دنبال می شود.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اعیاد شعبانیه خاطرنشان کرد: میلاد امام حسین(ع) جلوه روشنی برای یافتن مسیر نورانی است که ایشان برای ما ایجاد کردند و در تعالیم دینی ما سفارش های مکرری نسبت به استفاده از تربت سیدالشهدا(ع) برای انس و الفت با این فلسفه شده است.

وی افزود: امام حسین(ع) با قیام عاشورا فلسفه تاریخی جدیدی را برای دنیا رقم زدند؛ در واقع باید گفت که عاشورا یک مقطع خاص زمانی نبوده است بلکه یک مکتب پویایی است که برای دنیا یک سرمشق بی ‎ همانند است.

در این دیدار که معاونان بنیاد حفظ آثار و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم نیز حضور داشتند، سردار کارگر گزارشی از برنامه ها و اقدامات بنیاد حفظ آثار و ستاد راهیان نور کشور بیان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار