استاندار آذربایجان شرقی:

جامعه کارگری می تواند کار های دولت را بهتر از همه ارزیابی کند

استاندار آذربایجان شرقی گفت: کارگر و جامعه کارگری بهتر از همه می توانند کار های دولت را در این چهار سال ارزیابی کنند.

کد مطلب: ۶۱۷۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی،اسماعیل جبارزاده در در جلسه کانون ها و تشکل های کارگری در ارتباط با تعداد جواز های توسعه داده شده در استان گفت: سال گذشته 212 مورد جواز توسعه در سطح استان صادر شد که این کار نقش مثبتی در اشتغال زایی و افزایش و رونق تولید داشت.
وی در ادامه در رابطه با تلاش های دولت در راستای تامین نیاز های کارگران گفت: اجازه ندادیم تا هیچ کارگری حتی در شب عید و شب چهارشنبه آخر سال شرمنده خانواده خود بشود زیرا خانواده کارگران مثل خانواده خود ما است و ما برای تامین نیاز های این قشر از هر تلاشی سر باز نزدیم.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مشکلات برخی از واحد های تولیدی گفت: صبر دستگاه قضایی ما حدی دارد و دستگاه قضایی باید به امورات برخی از کارفرمایان ورود کنند و می توان گفت که ما کارخانه بحرانی در استان نداریم مگر برخی از این کارخانه ها که نیاز به اعلام ورشکستگی دارند.
جبارزاده تصریح کرد: ما به وحدت و صمیمیت و برادری بین کارفرمایان و کارگران و به تفاهم میان این دو افتخار می کنیم و خوشحالیم که استان آذربایجان شرقی کمترین تنش ها را در میان امور کارگری در کشور دارد و همه این ها را مدیون همین کارفرمایان و کارگران هستیم.
وی با اشاره به حل مشکلات در سال قبل گفت: قرار بر این بود که به 550 واحد تسهیلات داده شود ولی این تعداد به 724 واحد تبدیل شد و همچنین در راستا حل برخی مشکلات استان با سفر عده ای از مدیران به استان و بررسی این موانع از نزدیک حل شد.
وی با اشاره به این که همه ی اهدافی که مکلف شده بودیم در سال 95 را انجام بدهیم را به نحوی به انجام رسانده ایم گفت: بالا بودن میزان اشتغال در استان از نتایج حاصل از این فعالیت ها بوده و اگر بخواهیم که در استان قدم مثبتی در راستای اشتغال زایی برداریم، ابتدا باید برای جوان های تحصیل کرده شغل ایجاد کنیم.
نماینده دولت در استان با اشاره به مشکلاتی که در روز های اول کار دولت تدبیر و امید گفت: در ابتدای کار این دولت هر هفته چندین گروه از کارگران جلوی استانداری جمع می شدند و در این میان کارگرانی بودند که ادعا می کردند که برخی شان چهل ماه حقوق نگرفته و برخی شان 15 ماه و همچنین بسیاری از این تشکل ها اظهار می کردند که هزاران تعاونی تشکیل دادیم که همه دارایی های موجود را سیلی برده است فلذا قرار شد که از منکران حقوق شما حق شما را بگیریم و سعی کنیم تا استانداری خانه امن و پناهی برای کارگران باشد که چنین نیز شد.
جبارزاده با اشاره به این که وظیفه مسئولین برداشتن موانع از جلوی پای کارگران است، گفت: این دولت علی رغم فشار های مالی تا آن جایی که توانسته حقوق های دریافتی کارگران را افزایش داده اند و در این راستا باید از محل پاداش های تولید میزان دریافتی حقوق کارگران را بالا برده و با این کار میزان تولید را بالا خواهیم برد و اگر تولید نیز بیشتر شود همچنان به نفع کارگران خواهد بود و این امر با تدبیر و همکاری کارفرمایان این کارگران صورت خواهد گرفت.

خبرنگار : مهدی زمانفر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار