مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی مطرح کرد:

کمیته امداد به دنبال گسترش فرهنگ قرض الحسنه در جامعه است

مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی بر گسترش فرهنگ قرض الحسنه در جامعه تاکید کرد.

کد مطلب: ۶۱۷۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی، محمد کلامی در جمع مدیران امور شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استانهای شمال غرب کشور با بیان اینکه پیشرفت و عقب ماندگی هر جامعه ای در گرو سلامت سیستم پولی و مالی آن جامعه است، گفت: رکود تورمی دستاورد حاکم شدن سیستم بانکی ربوی است که با کاهش انگیزه های تولید و سرمایه گذاری مولد و افزایش تورم سبب افزایش ضریب فقر در جامعه می شود.

کلامی با اشاره به اینکه خداوند به قرض الحسنه برکت می دهد، خاطرنشان کرد: نرخ بهره بالا در سیستم بانکی گرایش به کسب سود و منفعت شخصی را افزایش و انگیزه سرمایه گذاری را کاهش می دهد.از طرفی اگر سرمایه گذاری هم صورت گیرد قیمت تمام شده تولید افزایش پیدا می کند.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه اسلام با اصل ثروت مخالف نیست و سیستم بانکداری اسلامی بدون ربا مورد تائید مراجع تقلید است،اظهار کرد: سیستم قرض الحسنه بانکداری اسلامی با کاهش هزینه تولید و هدایت سرمایه ها به بخش های مولد باعث اشتغال نیروی انسانی شده و آرامش روانی را در جامعه حاکم می کند و رفاه عمومی افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با هدف پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با شرایط آسان به مددجویان و اقشار آسیب پذیر جامعه راه اندازی شده است،تصریح کرد: از مردم و خیران استان می خواهیم با سپرده گذاری در صندوق امداد این نهاد شرایط مناسبی را برای حل مشکلات نیازمندان فراهم آورند.

کلامی با اعلام اینکه کمیته امداد به دنبال گسترش فرهنگ قرض الحسنه در جامعه است، تاکید کرد: تمامی اقشار به ویژه خیران می توانند با سرمایه گذاری در صندوق امداد علاوه بر اینکه زمینه ساز رفع بسیاری از مشکلات مددجویان در حوزه اشتغالزایی و معیشتی باشند از خدمات این صندوق که شامل تضمین اصل سپرده و شبکه شتاب است، استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار