معاون عمرانی استاندار قزوین:

سهم آب قزوین از سد طالقان به 250 میلیون مترمکعب رسید

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: در سال جاری سهم آب قزوین از سد طالقان به 250 میلیون مترمکعب افزایش یافت.

کد مطلب: ۶۱۶۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان قزوین، منوچهر حبیبی در بازدید از پروژه های عمرانی استان، اظهار داشت: در سال های گذشته حداکثر سهم استان از سد طالقان 120 تا 150 میلیون متر مکعب بود اما با پیگیری های صورت گرفته در سال جاری این مقدار به 250 میلیون متر مکعب افزایش یافت.

حبیبی عنوان کرد: در سفر رئیس جمهوری به استان در مهرماه سال 95، پروژه آب رسانی از سد طالقان به استان قزوین مصوب شد و در روز گذشته نیز شاهد آغاز عملیات اجرائی این طرح بودیم.

وی ادامه داد: این طرح آب 14 شهر و 194 روستا معادل 70 درصد جمعیت استان شامل 900 هزار نفر را پوشش می دهد.

این مسئول با بیان اینکه اجرای این طرح با تاکید رئیس جمهوری با جدیت و بدون وقفه پیش خواهد رفت،ادامه داد: در بازدید امروز تمامی دستگاه ها و تجهیزات لازم برای شروع رسمی عملیات اجرایی آماده شده و هیچ مشکل خاصی دراین زمینه وجود ندارد.

حبیبی خاطر نشان کرد: امیدواریم این طرح بزرگ عمرانی با اهتمام سرمایه گذار بخش خصوصی در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

این مسئول ادامه داد: تخصیص این مقدار از آب سد طالقان، مشکلات ما را در تامین آب کشاورزی و زراعی حل خواهد کرد و پیش بینی می شود با توجه به بارش های خوب امسال، در زمان حاضر مشکل خاصی در تامین این آب از سد طالقان نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین نیز در این بازدید گفت: با اختصاص مصوبه سفر رئیس جمهوری، عملیات اجرائی این پروژه دارای ردیف ملی و بودجه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار