قائم مقام معاون وزیر در جشنواره الگوی مهارت‌های برتر تدریس مازندران

هدف سازمان دانش‌آموزی تربیت "مصلح اجتماعی" است

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور، در جشنواره الگوی مهارت‌های برتر تدریس مربیان مازندران گفت: سازمان دانش‌آموزی «مصلح اجتماعی» که از مهم‌ترین ارکان اصلاح جامعه است، تربیت می‌کند.

کد مطلب: ۶۱۶۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، دومین جشنواره الگوی مهارت‌های برتر تدریس در اردوگاه شهدای دانش‌آموز شهرستان ساری با حضور قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور، معاون تشکیلات و معاون مالی سازمان دانش‌آموزی کشور برگزار شد.

محمود علی‌گو در این جشنواره مهمترین مهارت در آموزش‌های تشکیلات سازمان دانش‌آموزی را قدرت تصمیم‌گیری و انتخاب دانست و گفت: انتخاب در واقع قدرت بله و نه گفتن است و آموزش‌های تشکیلاتی به دانش‌آموزان تصمیم عاقلانه و انتخاب درست را می‌آموزد.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور با اشاره به جایگاه یادگیری نظم و به کارگیری آن در برنامه‌های سازمان دانش‌‌آموزی گفت: با یادگیری نظم تشکیلاتی است که دانش‌آموزان به درک تصمیم عقلانی می‌رسند و با انتخاب عقلانی در مسیر سرنوشت خود تأثیر می‌گذارند.

علی‌گو با تأکید بر تفاوت آموزش‌های سازمان دانش‌آموزی با سایر سازمان‌ها گفت: سازمان هلال احمر نیروی امدادی برای زمان وقوع حوادث تربیت می‌کند و سازمان بسیج دانش‌آموزی نیروی نظامی برای زمان وقوع جنگ اما سازمان دانش‌‌‌آموزی برای اصلاح جامعه، مصلح اجتماعی تربیت می‌کند که مهم‌ترین رکن نظام اسلامی است.

علی‌گو با اشاره به فعالیت 800 گروه تشکیلاتی در مدارس مازندران اظهار داشت: با در نظر گرفتن اینکه هر گروه شامل 45 عضو است، 34 هزار نفر عضو تشکیلات که به ازای هر عضو باید یک نفر از تعداد محرومین جامعه کاسته شود و این به معنای مصلح اجتماعی است.

وی لباس تشکیلات دانش‌آموزان را بخشی از هویت و غیرت آنان دانست و گفت: با این‌حال مصلح اجتماعی حتی اگر ملبس به آن نباشند هم در هر زمان و مکانی رسالت مصلح اجتماعی بودن را باید حفظ نماید.

شایان ذکر است دومین جشنواره الگوی مهارت‌های برتر تدریس مربیان پیشتاز و فرزانه به مدت دو روز در اردوگاه شهدای دانش‌آموز مازندران با حضور 200 دانش‌آموز و مربی برتر برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار