فرماندار بیله سوار:

دولت تدبیر و امید عملیات اجرایی طرح پایاب سد خداآفرین را شتاب داد

فرماندارشهرستان بیله سوار مغان گفت: در سایه فعالیت های دولت تدبیر و امید و توجه ویژه مقام معظم رهبری روند عملیات اجرایی و تکمیل سد خداآفرین شتاب گرفته است.

کد مطلب: ۶۱۶۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، آرام حلیم در جلسه بررسی واگذاری اراضی پایاب سد خدا آفرین در حوزه بیله سوار افزود: در جریان سفر دکتر روحانی رئیس جمهوری به استان اردبیل و عنایات مقام معظم رهبری یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای مهار آب های مرزی و شبکه‌ های اصلی و فرعی و زهکشی و طرح‌ های متناظر این استان از صندوق توسعه ملی اختصاص یافت .
وی با اشاره به اینکه 42 هزار هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین در حوزه شهرستان بیله سوار است گفت: عملیات اجرایی طرح پایاب سد خداآفرین با پیشرفت فیزیکی 55 درصد به سرعت در حال انجام است .
فرماندار بیله سوار مغان اظهار کرد: 62 هزار هکتار از اراضی بیله سوار و پارس آباد زیرپوشش شبکه آبیاری پایاب این سد قرار دارد که با احتساب کشت ثانویه این رقم به نزدیک 100 هزار هکتار در یک سال زراعی می رسد .
حلیم افزود: تغییر روش های آبیاری سنتی به مدرن و گسترش شیوه های آبیاری قطره ای و بارانی در زمین های زیر کشت شهرستان آغازی برای سرمایه گذاری و اشتغال در شهرستان خواهد بود که با تکمیل این پروژه برای 30 هزار نفر اشتغال زایی فراهم خواهد شد .
وی ادامه داد: در راستای واگذاری اراضی پایاب سد خداآفرین جلسه کمیته شناسایی و پالایش در این شهرستان تشکیل و قرار شد که افراد واجد شرایط طبق مقررات جاری با اولویت قرار دادن عشایری بودن و ساکن بودن و مد نظر قراردادن سایر فاکتورهای مرتبط با موضوع آن اراضی به آنها واگذار شود .
فرماندار بیله سوار مغان گفت: طرح پایاب سد خداآفرین یکی از ماندگارترین طرح های آبی کشور در راستای اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال خواهد بود که علاوه بر اینکه توسعه اقتصادی منطقه را به همراه دارد خیر و برکت را برای عشایر و روستاییان فراهم خواهد کرد .
حلیم همچنین با اشاره به اینکه 700 پرونده در زمینه تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی در مراجع قضایی در حال بررسی است افزود: امسال 59 پرونده تخلف ساخت و ساز آلونک در اراضی ملی تشکیل و 130 مورد پرونده آلونک های غیرقانونی نیز شناسایی شده است .
وی بر لزوم هماهنگی و همکاری اعضای کمیته واگذاری اراضی پایاب تاکید کرد و گفت: اجرای طرح پایاب سد خداآفرین در راستای مهار آبهای مرزی و استفاده بهینه از مدیریت آب در کشور و همچنین استفاده حداکثری از منابع آبی و خاکی است و مدیریت بر منابع آب یکی از راهبردی ترین سیاست ها برای تحقق شعار 'اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال ' است .
فرماندار بیله سوار مغان خواستار آشنا کردن عشایر با اقدامات دولت در حوزه اراضی پایاب سد خداآفرین شد و افزود: در اجرای این پروژه ، روحیه عشایری حفظ شده و عشایر نقش اصلی را در توسعه پایدار منطقه برعهده خواهند گرفت .
گفتنی است:شهرستان بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار