معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد:

تربیت ۱۰ هزار دانش‌آموز در هنرستان‌های اردبیل

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل از تربیت ۱۰ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در هنرستان‌های استان خبر داد.

کد مطلب: ۶۱۶۱۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، علی ورودی در مراسم تجلیل از راه‌یافتگان به مرحله عملی کشوری مسابقات علمی- عملی فنی حرفه‌ای و کاردانش اردبیل اظهار کرد: این تعداد هنرجو در ۱۷۵ هنرستان مشغول به تحصیل هستند .

وی گفت: توسعه آموزش‌های مهارتی در کشور مورد تأکید است و امید می‌رود در ثبت‌نام پایه دهم در سال تحصیلی جدید گرایش به فنی و حرفه‌ای و کاردانش نیز افزایش یابد .

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان با تأکید به اینکه بیشترین بازنشستگی در کشور طی امسال و دو سال آینده خواهد بود، اضافه کرد: تمهیداتی برای استخدام حداکثری فارغ‌التحصیلان فنی و حرفه‌ای و کاردانش پیش‌بینی شده است .

ورودی برگزاری مسابقات علمی- عملی فنی حرفه‌ای و کاردانش را فرصت رقابت علمی هنرجویان دانست و گفت: در این دوره از مسابقات ۱۸۱ نفر از استان رقابت کرده و در نهایت هشت نفر به مرحله مسابقات کشوری راه یافتند که پنج نفر از شاخه کاردانش و سه نفر از فنی و حرفه‌ای است .

وی تأکید کرد: به منظور حمایت از فارغ‌التحصیلان نخبه فنی و حرفه‌ای و کاردانش در نظر داریم مدال‌آوران مهارتی را به بنیاد نخبگان استان معرفی کنیم تا از حمایت‌های مختلف برخوردار شوند .

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان همچنین اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان‌های کشور را یادآور شد و این اقدام مجلس را فرصتی برای بهبود کمی و کیفی آموزش‌های هنرستانی دانست .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار