نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس قدس

زنگ سلامت به مناسبت هفته سلامت در آموزشگاه دخترانه دانش نیا نواخته شد.

کد مطلب: ۶۱۵۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از شهرستان تهران، در این مراسم محمدرضا بهمنش مدیر، فراهانی معاون اداره بهداشت، مدیر و معاونان و دانش آموزان آموزشگاه دانش نیا حضور داشتند.

محمدرضا بهمنش ضمن تبریک هفته سلامت گفت: زیربنای همه فعالیت های جوامع و انسان های آن به سلامت مربوط می شود. اگر سلامت و بهداشت در همه ابعاد آن رعایت شود شعار سلامت محقق خواهد شد.

بهمنش گفت: دین ما نیز توجه بسیار زیادی به بهداشت و سلامت دارد و جمله معروف النظافه من الایمان نیز گواهی بر اهمیت بهداشت در اسلام است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس افزود: سلامت بزرگ ترین نعمتی است که در اختیار ما انسان ها قرار گرفته که با هیچ چیز قابل معاوضه و سنجش نیست. به همین خاطر باید بهداشت فردی و اجتماعی در همه ابعاد آن رعایت بشود.

محمدرضا بهمنش گفت: شعار امسال زندگی سالم، بانشاط و باامید است که نشان می دهد در کنار سلامت جسمی، سلامت روحی نیز اهمیت زیادی دارد. در آموزش و پرورش نیز به موضوع سلامت توجه داریم و سلامت دانش آموزان در الویت ما قرار دارد تا سلامت جسمی و روحی دانش آموزان مان را حفظ کنیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس در مورد مولفه های نشاط آوار گفت: از مولفه های نشاط انسان، داشتن رابطه صحیح با اطرافیان و جامعه است مولفه دیگر تحرک بدنی و ورزش است که با اولویت قرار دادن ورزش می توان ضمن سلامت جسمی از افکار نامطلوب دوری کرد. تفریح سالم و مسافرت نیز می تواند در نشاط و روحیه انسان موثر باشد. مولفه چهارم نوع تغذیه و مصرف غذاهای سالم است. پیشگیری از بیماری ها نیز از مولفه های مهم است که می توان با پیشگیری از بیماری ها و درمان سریع از گسترش بیماری ها جلوگیری کرد.

بهمنش در پایان در مورد بهداشت روانی گفت: در بعد معنوی نماز و قرآن خواندن می تواند آرامش را ایجاد کند همچنین احترام به والدین و معلم و گذراندن زمانی در طبیعت می تواند در سلامت روانی تاثیر داشته باشد.

در ادامه مراسم قطعه ای توسط گروه موسیقی مدرسه اجرا شد.

سپس فراهانی گفت: در موضوع شادی و نشاط دولت ها تا حدی موثر هستند به همین دلیل فرد نباید منتظر جامعه باشد و باید خود دست به کار شود و شادی را به وجود آورد.

فراهانی در مورد عناصری که در ایجاد شادی موثرند گفت: در جوانان تا حدودی مسائل معنوی رو به افول رفته که نتیجه آن خوب نیست اما با تکیه بر خداوند و آیین صبحگاهی همچون نماز می تواند آرامش را در شروع روز برای خود ایجاد کرد. عامل دیگر ورزش و تحرک که در جامعه متاسفانه کم شده است و باید روزی 60 دقیقه فعالیت داشته باشیم. همچنین باید تغدیه سالم را جایگزین فست فودها و غذاهای حاضرآماده کنیم. باید خواب خوب شبانه ای بین 8-9 در شب داشته باشیم. قدردانی و تشکر از دیگران نیز می تواند انرژی مثبتی به دیگران و ما بدهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار