معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

اختلالات روانپزشکی جزء شایع ترین بیماری هاست

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت:بیماری اعصاب و روان با ١۶.٨درصد دومین بار بیماریها را دارد.

کد مطلب: ۶۱۵۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، سیداحمد هاشمی در نشست خبری که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، اظهار کرد:امسال با توجه به اینکه شعار هفته سلامت"بیا در مورد افسردگی صحبت کنیم"است، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برای این هفته برنامه های متنوعی پیش بینی کرده است.

وی گفت:افسردگی بیماری است که مجموعه بشری در جهان را آزار می دهد به طوریکه بیماری اعصاب و روان با ١۶.٨درصد دومین بار بیماری را به خود اختصاص داده است.

هاشمی افزود:در سنین١۵تا۶۴سال با ٢٣.۶درصد بیشترین اختلال اعصاب و روان را می توان مشاهده کرد.

هاشمی تصریح کرد:یکی از معضلات اساسی بیماری اعصاب و روان را انگی ست که به بیمار نسبت داده می شود و در هفته سلامت سعی بر این انگ زدایی داریم.

وی با اشاره به اینکه اختلالات روانپزشکی جزء شایع ترین بیماری هاست و یک نفر از هر چهار نفر در طول زندگی خود به یکی از این اختلالات مبتلا می شود ، افزود : از این رو افزایش آگاهی جمعیت عمومی پیرامون این اختلال ، علل و انواع آن و راه های موثر پیشگیری و درمان و تشویق مبتلایان به مراجعه برای دریافت خدمات درمان امری ضروری می باشد .

هاشمی اظهارداشت: معضل امروز جامعه ما بحث رسانه های مجازیست که در اختیار همه به ویژه کودکان قرار گرفته است و مانع ارتباط فردی بین افراد خانواده می شود .

«دکتر هاشمی »افزود : ارتباطات نزدیک بین فردی با خانواده و جامعه در کاهش استرس و پیشگیری از افسردگی نقش اساسی دارد .

وی با اشاره به وجود ٨روانپزشک در استان و سه روانپزشک در اسفراین افزود:در حال حاضر کمبود روانپزشک در استان نداریم اما تخت های اعصاب و روان خراسان شمالی با کمبود مواجه است.

هاشمی گفت:با افتتاح بیمارستانهای امام حسن(ع) بجنورد و آیت الله هاشمی رفسنجانی شیروان تخت های اعصاب و روان استان از٢٢تخت به ٨٠تخت ارتقا می یابد.

به گفته وی هم اکنون تخت های اعصاب و روان در بیمارستان امام رضا(ع)بجنورد مستقر هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان افزود:ارایه خدمات روانشناختی برای افرادی که توسط پزشک تشخیص اختلالات روانپزشکی داده شده اند شامل مداخله افسردگی، مداخله اختلال استرس پس از سانحه، مداخله اضطراب اجتماعی، مداخله اضطراب منتشر و مداخله وسواس در مراکز بهداشتی درمانی رایگان است.

هاشمی افزود:انجام خدمات روانشناسی در زمینه اعتیاد، انجام خدمات روانشناسی در زمینه سلامت اجتماعی و آموزش های مختلف مهارت زندگی، فرزندپروری، خودمراقبتی و ...نیز رایگان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار