جشنواره الگوی مهارت‌های برتر تدریس پیشتازان مازندران برگزار شد

مدیر سازمان دانش‌آموزی مازندران گفت: مرحله استانی دومین جشنواره الگوی مهارت‌های برتر تدریس مربیان پیشتاز امروز در اردوگاه شهدای دانش‌آموز شهرستان ساری برگزار شد.

کد مطلب: ۶۱۵۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، علی‌اصغر قیصری با اعلام این خبر اظهار داشت: از صبح امروز جمعه اول اردیبهشت، مرحله استانی جشنواره الگوی مهارت‌های برتر تدریس در بخش پیشتازان با حضور ۱۲ مربی به همراه گروه‌های هشت نفره‌شان آغاز شد و تا عصر امروز پایان یافت.

مدیر سازمان دانش‌آموزی مازندران افزود: گرو‌ه‌های شرکت کننده از هر دو مقطع ابتدایی و متوسطه بودند که هر مقطع خود شامل شش گروه برتر شهرستانی بود.

وی با اشاره به حضور سه داور در هر مقطع گفت: پس از اجرای تدریس توسط مربیان و ارزیابی داوران، در مجموع سه مربی به همراه اعضای گروه خود به عنوان مربی برگزیده‌ی استانی انتخاب شده و در آیین اختتامیه مورد تشویق قرار گرفتند.

قیصری با بیان این‌که در این دوره از جشنواره نظم تشکیلاتی شرکت‌کنندگان بیش از دوره‌ی پیشین مشهود بود، افزود: در عین حال که معتقدیم در چنین جشنواره‌هایی نباید صرفا به تدریس اهمیت داد، برآنیم تا اردوهای دانش‌آموزی تنها بهانه‌ی گذراندن ساعت‌هایی بی‌هدف و بی‌برنامه در محیط‌های اردویی نباشد.

این مسئول استانی با تأکید بر ضرورت شرکت آگاهانه‌ی دانش‌آموزان در جشنواره‌های آموزشی گفت: در صورت آگاهی و به‌کارگیری خلاقیت از سوی دانش‌آموزان عضو‌ گروه‌های تشکیلاتی، مهارت‌هایی که طی این دوره‌ها آموخته‌اند خود را در زندگی اجتماعی‌شان نشان خواهد داد و همین‌جاست که برتری مهارت‌های دانش‌آموزان عضو تشکیلات سازمان دانش‌آموزی مشخص می‌شود.

وی یکی از خلاقیت‌های مربیان در دومین دوره جشنواره را دعوت از والدین دانش‌آموزان مقطع ابتدایی برای حضور در اردوگاه دانست و گفت: والدین دانش‌آموزان عضو تشکیلات با اطمینان از رشد تربیتی و مهارتی فرزندانشان به سبب حضور در تشکیلات، عامل فراگیرتر شدن گروه‌های ما شده و بدین ترتیب عضویت آگاهانه‌ی تعداد بیشتری از دانش‌آموزان را به همراه خواهد داشت.

قیصری ابراز امیدواری کرد: به جایگاهی برسیم که تمام اردوهای دانش‌آموزی محل آموزش مهارت و رشد تربیتی دانش‌آموزانمان باشد و تنها به تفریح بی‌برنامه ختم نشود چراکه هیچ زمان و مکانی به اندازه‌ی حضور دانش‌آموزان در برنامه‌های اردویی آموزنده و تأثیرگذار نیست.

مدیر سازمان دانش‌آموزی مازندران یادآور شد: جشنواره الگوی مهارت‌های برتر تدریس در بخش مربیان فرزانه نیز در روز یکشنبه سوم اردیبهشت در اردوگاه شهدای دانش‌آموز برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار