کاهش بیماری های غیرواگیر با تغییر شیوه زندگی

کارشناس مسؤول گروه پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی گفت: با تغییر شیوه زندگی، می توان شاهد کاهش بیماری های غیرواگیر باشیم.

کد مطلب: ۶۱۵۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، نوریه دلیلی،در نشست تخصصی کارشناسان آموزش مراکز بهداشت استان آذربایجان غربی که با حضور کارشناسان مراکز بهداشتی شهرستان های مختلف آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: مهم ترين بيماري هاي غیرواگیر که امروزه بسیاری از مرگ و میرها را به خود اختصاص داده اند شامل آسيب هاي ناشي از سوانح و حوادث، بيماري هاي قلبي، عروقي، ديابت، فشار خون بالا، سكته هاي مغزي، بيماري هاي تنفسي مزمن، بيماري هاي مفصلي استخواني مزمن و سرطان ها هستند.

وی با بیان اینکه طرح غربالگری سلامت در استان اجرا می شود، اذعان داشت: تغییر شیوه زندگی می توان تا حد بسیار زیادی از ابتلا به این بیماری بکاهد.

این مسؤول یادآور شد: در این راستا می توانیم نمایی کلی از وضعیت جسمی افراد را در دست داشته باشیم تا بتوانیم طبق برنامه از بیماری های غیرواگیر پیشگیری و یا مراقب افرادی که به این نوع بیماری ها مبتلا هستند، باشیم.

کارشناس مسؤول گروه پیشگیری از بیماری های غیرواگیر معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی گفت: لازم است در زمینه اطلاع رسانی اقدامات قابل توجهی انجام گیرد تا افرادی که در بازه سنی 30 سال و بالاتر تا 70 سال قرار دارند با در دست داشتن کارت ملی به نزدیک ترین مرکز جامع سلامت محل زندگی خود مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار