مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ اصفهان:

افتخار آفرینی دانش آموزان درالمپیاد ریاضی بین المللی «فرمول وحدت» 2017

ابوالفضل دقیق ، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 اصفهان از افتخار آفرینی دانش آموزان ناحیه 3 در المپیاد ریاضی بین المللی «فرمول وحدت» 2017 روسیه خبر داد .

کد مطلب: ۶۱۵۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا اصفهان و به نقل از ابوالفضل دقیق ، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 اصفهان ، دراین رقابت که 9 دانش آموز ایرانی حائز رتبه های جهانی شدند ، از اصفهان درمقطع پایه هفتم سید محمد مهدی مصطفوی اصفهانی از دبیرستان دوره اول شهید اژه ای مدال برنز و در پایه هشتم: مریم شیران از دبیرستان دوره اول فرزانگان امین مدال طلا و عماد معمارزاده غفاری از دبیرستان دوره اول شهید اژه ای ناحیه 3 مدال نقره کسب کردند.

به نقل از روابط عمومی المپیاد ریاضی فرمول وحدت، المپیاد ریاضی بین المللی« فرمول وحدت» 2017 ( Formula of Unity ) به همت دانشگاه سنت پترزبورگ و آکادمی علوم روسیه راه اندازی شده است. این المپیاد با هدف ترویج علم و ایجاد رقابتی سالم با طرح مسائلی جذاب و چالش برانگیز که راه حل های خالقانه ای دارند، بین دانش آموزان پایه های پنجم ابتدایی تا یازدهم متوسطه و در دو مرحله برگزار می شود.

مرحله اول این المپیاد، با شرکت حدود 3هزار دانش آموز از20 کشور جهان ازجمله اکراین، بالاروس، اتریش، اسپانیا، آمریکا، رومانی، بلغارستان، گرجستان، قزاقستان، کانادا، آلمان و ایران به همراه تمامی شهرهای روسیه از اول تا بیست و هشتم آبان ماه 1395 برگزار شد. وی گفت: درمرحله اول، 110 دانش آموز ایرانی از سراسر کشور و در تمامی پایه ها راه حل های خود را در این بازه زمانی ارسال کردند که از این میان، 42 نفر به مرحله دوم راه یافتند، منتخبین مرحله اول، در آزمون مرحله دوم که به مدت 4 ساعت در تاریخ هشتم اسفند ماه1395 و به صورت هماهنگ در سراسر کشور برگزار و به رقابت پرداختند.

گفتنی است درمجموع، ایران پس از روسیه بهترین عملکرد را داشت و مدال آوران به برنامه تابستانی المپیاد ریاضی فرمول وحدت که از روز 26 تیر تا 9 مرداد 1396در کشور روسیه برگزار خواهد شد، راه یافته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار