بازگشايي مرز سومار يكي از اقدامات خوب استان در حوزه تجارت است

استاندار كرمانشاه گفت: بازگشايي مرز سومار در دو سال گذشته يكي از اقدامات خوب و موثر استان در حوزه تجارت است و هم اكنون اين مرز دومين مرز فعال استان پس از پرويزخان است.

کد مطلب: ۶۱۴۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کرمانشاه؛ اسداله رازاني در کارگروه توسعه صادرات كالاهاي غير نفتي استان كه با حضور اعضا در محل سالن جلسات استانداري برگزار،شد افزود: هم اكنون اين مرز دومين مرز فعال استان پس از پرويزخان است و در حال پيگيري و مذاكره با مسئولين ذيربط در وزارت كشور براي رسمي شدن اين مرز هستيم.

وي اظهار داشت: هم اکنون روزانه به طور میانگین حدود 300 الي 350 کامیون در مرز سومار تردد دارد و این رقم دو برابر مرز خسروی و نصف مرز پرویز خان است، پس می‌توان گفت مرز سومار دومین مرز فعال استان پس از پرویزخان است.

وي تاكيد كرد:ایراداتی كه از سوی اداره کل مرزهای وزارت کشور در خصوص رسمي شدن مرز سومار مطرح شده بايد مسئولين ذيربط نهايت تلاش خود را براي رفع آن بكار گيرند.

استاندار كرمانشاه گفت: همچنين مرز شوشمی مرز مهم دیگر استان است و پیگیر تردد مسافر از این مرز هم هستیم که خواسته جدی مردم منطقه است و بازارچه‌های مرزی شیخ صله و تیله‌کوه نیز باید رونق بیشتری بگیرند.

رئيس كارگروه توسعه صادرات استان ادامه داد: 371 کیلومتر مرز مشترک کرمانشاه با عراق است و مرز طولانی با اين كشور داریم که در دو بخش اقلیم کردستان و دولت مرکزی است که این یک موقعیت منحصر به فرد برای کرمانشاه است لذا این شرایط باعث شده کرمانشاه در سالیان گذشته 50 درصد صادرات ایران به عراق را به خود اختصاص دهد.

رازاني در ادامه با بيان اينكه صادرات پایه توسعه در تمام کشورهای دنیا خصوصا کشورهای توسعه یافته است، خاطرنشان ساخت: ممکن است نوع کالا یا خدماتی که صادر می‌شود متفاوت باشد، اما ارتباط مستقیم بین توسعه و صادرات وجود دارد بنابراين اگر ما هم بخواهیم کاری برای استان کرمانشاه و حتی کشور بکنیم باید توسعه صادرات را در دستور کار داشته باشیم.

وي با بيان اينكه باید عمده تمرکز بر روی صادرات کالا و خدمات تولیدی خود استان باشد، اظهار داشت: تجارت بیش از تولید و سرمایه به مهارت نیاز دار لذا توجه ویژه به مهارت در حوزه صادرات و تجارت امري الزامي است.

رئيس كارگروه صادرات استان گفت: فرمانداران شهرستان هاي مرزي بايد به توسعه امكانات مرزي و بازارچه ها توجه ويژه كنند و هر آنچه كه براي اين موضوع اعتبار تخصيص دهند به همان ميزان از محل اعتبارات استاني هم به توسعه زيرساخت مرزي آنها اختصاص خواهد يافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار