فرماندار پارس آباد خبرداد:

اختصاص بیش از ۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی پارس‌آباد به کشت کلزا

فرماندار پارس آباد گفت: امسال بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافته و پیش بینی می شود بیش از ۱۴ هزار تن محصول کلزا برداشت شود.

کد مطلب: ۶۱۴۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، اکبر صمدی افزود: کشت کلزا در شهرستان پارس آباد در سال زراعی جاری نسبت به سال قبل ۶۰ درصد افزایش دارد .

وی گفت: این شهرستان به لحاظ منابع آبی و خاکی یکی از مستعدترین مناطق کشاورزی کشور است که خاک زرخیز آن قابلیت رویش همه محصولات کشاورزی را دارد، اما یکی از محصولاتی که امسال در راستای اجرای تغییر الگوی کشت کشاورزان پارس آبادی از آن استقبال کرده اند، کشت محصول کلزا است که نسبت به سال قبل ۶۰درصد افزایش کشت را نشان می دهد .

فرماندار پارس آباد با تقدیر از مسئولان و زارعان که در اقتصاد مقاومتی پیشرو هستند گفت: با توجه به برنامه های تعیین شده در خصوص کشت کلزا امسال ۲۰ درصد از برنامه جلو هستیم .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد نیز قیمت خرید تضمینی دانه روغنی کلزا را ۲ هزار و ۷۸۳ تومان برای هر کیلوگرم بیان کرد که این مبلغ نسبت به سال قبل ۱۱ درصد افزایش یافته است .

حسنیان گفت: به ازای هر هکتار کشت کلزا ۴۰۰ کیلوگرم کود ازته در اختیاز زارعان قرار می دهیم .

وی شهرستان پارس آباد را یکی از قطب کشت دانه روغنی کلزا در کشور بیان کرد و افزود: به دلیل نبود صنایع تبدیلی و کارخانه روغن کشی محصول این شهرستان به سایر نقاط کشور ارسال می شود که در این خصوص حمایت مسئولان و سرمایه گذاران را می طلبد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار