بازدید از 4 هزار کامیون تریلی محموله های کشاورزی وارداتی و صادراتی

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : رکورد بازدید و بررسی محموله های کشاورزی وارداتی و صادراتی در طول اسفند ماه 1395 و تعطیلات نوروزی در مراکز قرنطینه گیاهی مستقر در گمرکات استان با بازدید بیش از 4000 کامیون تریلی و بررسی آزمایشگاهی به صورت تمام وقت از محموله های کشاورزی شکسته شد.

کد مطلب: ۶۱۴۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، جعفر وحدت در جلسه هماهنگی، برنامه ریزی و بررسی وضعیت عوامل خسارتزای گیاهی و روند فعالیت واحدهای گیاه پزشکی استان که با حضور مسئولان حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستانها در سالن جلسات ساختمان شماره دو سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، با بیان این مطلب افزود:با توجه به سیاست های دولت در امر صادرات و واردات برخی محصولات کشاورزی به منظور تنظیم بازار میوه شب عید با تلاش کارکنان مدیریت حفظ نباتات استان و مامورین قرنطینه نباتی مستقر در گمرکات مرزی نسبت به بازدید بیش از 4000 کامیون (تریلی) و بررسی آزمایشگاهی بصورت تمام وقت از محموله های کشاورزی در طی اسفند ماه 95 و ایام تعطیلات نوروزی اقدام شد.


وحدت تصریح کرد: هدف از بازدید محموله های کشاورزی جلوگیری از ورود هر گونه آفات و بیماری های خطرناک قرنطینه ای به کشور می باشد. این در حالی است که در استان 8 مرکز قرنطینه نباتی فعال بوده و حتی در ایام تعطیلات نوروز همکاران حفظ نباتات در این بخش حضور مستمر داشتند.


وی تاکید کرد: بازدید و بررسی محموله های کشاورزی صادراتی ، وارداتی و ترانزیتی در اسفند ماه بیش از 98 هزار تن صورت گرفته است. از محموله های بازدید شده مقدار 900 تن انواع محصولات کشاورزی به دلیل مسائل قرنطینه ای به کشور مبداء ارجاع داده شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار