در نشست تخصصی با تیم‌های رباتیک مطرح شد:

تاکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز بر کاربردی کردن علم رباتیک

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی خطاب به تیم‌های رباتیک تاکید کرد : علم رباتیک را کاربردی کنید.

کد مطلب: ۶۱۴۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، سیدجواد انگجی در نشست تخصصی با تیم رباتیک مرکز تحقیقات رباتیک و فناوری های نرم دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و تیم رباتیک واحدهای تبریز و ایلخچی به یکی از کارکردهای اصلی علم رباتیک در صنعت اشاره و اظهار کرد: با پیشرفت تکنولوژی و توسعه علم رباتیک می توان بسیاری از معضلات جامعه و مشکلات کشور را بر طرف ساخته و از آنها در صنعت به نحو احسن بهره‌مند شد .

وی افزود: در یک مسابقه بین المللی و جمع کشورهای شرکت کننده مدعی که از نظر فناوری در رده های بالایی قرار دارند، کسب مقام اول در لیگ ربات های پرنده توسط تیم دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و تیم IRC واحد ایلخجی در لیگ ربات‌های انسان نمای بزرگسال، باعث افتخار ما در کشور و جهان شد.

رئیس واحد تبریز با تشکر از تیم‌های «IRC» واحد ایلخچی و «SRC» واحد تبریز بر لازمه حضور در مسابقات بین المللی رباتیک تاکید کرد و افزود: همت، درایت و فرهیختگی دانشجویان از جمله پشتوانه های درخشیدن در چنین مسابقاتی است .

انگجی تأکید کرد: آن چیزی که قدم بعدی را ترسیم می کند، لازمه بستر سازی فناوری های نوین در علم رباتیک است؛ چه در بخش نرم افزاری و چه در بخش سخت افزاری ابتدا باید منطقه ای، سپس استانی و در نهایت به مرحله کشوری و جهانی برسانیم .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: واحد ایلخچی می تواند به یک قطب علمی و فناوری تبدیل شود و به عنوان واحدی پیشرو، استعدادهای شکوفا نشده دیگر واحدها را به منصه ظهور برساند .

وی بر ضرورت شناساندن استعدادهای مثبت جوانان در راستای حضور در رقابت‌های جهانی تاکید و اظهار کرد: از آنجایی که دانشگاه آزاد اسلامی تبریز وارد عرصه دانشگاه های پژوهش محور و فعالیت های نوین می شود، باید آنچنان که شایسته و لایق جوانان ماست در معرفی آنها اقدامات جدی و لازم به عمل آید .

انگجی با بیان اینکه استعدادهای درخشانی در 35 واحد دانشگاه آزاد اسلامی در استان داریم و این می تواند نویدبخش شود، تصریح کرد: به خاطر ترغیب دیگر دانشجوان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان، از رئیس شورای پژوهشی استان تقاضامندم در قالب شورای پژوهشی استان، کنسیرسیومی بین همه کسانی که در علم رباتیک فعال و مدعی هستند، تشکیل شود و همایش رباتیک برگزار شود تا علاقه مندان این عرصه بتوانند از جریان برگزاری مسابقات مطلع شوند و استعدادهای خود را به کار بگیرند .

وی تصریح کرد: جوانانی که فقط به دنبال اخذ نمره قبولی در دانشگاه ها هستند، چندان مشکل گشای این جامعه نخواهند بود؛ بنابراین دانشجویان فعالی که همیشه به دنبال کسب علم و علم ورزی هستند، لایق برخورداری از امتیازات هستند .

وی با بیان این که لازم است تا دانشگاه استان در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشد، اظهار کرد: از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی انتظار می رود تا با فعالیت بیشتر و پیشرفت و گسترش علم رباتیک، آمادگی رفع مشکلات از سازمان هایی چون شهرداری، برق، هواشناسی و ... را داشته باشند .

وی افزود: جوانانی که تنها به دنبال اخذ نمره قبولی در دانشگاه ها هستند، چندان مشکل گشای این جامعه نخواهند بود؛ بنابراین دانشجویان فعالی که همیشه به دنبال کسب علم و علم ورزی هستند، لایق برخورداری از امتیازات هستند.

انگجی در پایان اذعان داشت: دانشجویان باید ربات های پرنده را به گونه ای برنامه ریزی کنند که بتواند پیش بینی هایی در خصوص اتفاقاتی چون حوادث طبیعی ارائه کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار