اعلام تاریخ برگزاری اردوی عملی آمادگی دفاعی در قوچان

معاون پرورشی دبیرستان پسرانه شاهد عرفان قوچان گفت: افزایش مهارت‌های فردی و گروهی در دفاع نظامی و غیر نظامی و بکارگیری و استفاده صحیح از ابزارهای دفاعی در مواقع لزوم ازاهداف این دوره است.

کد مطلب: ۶۱۳۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، حسن عبیدی معاون پرورشی دبیرستان شاهد پسرانه عرفان قوچان اظهار داشت: در این اردو کلیه دانش آموزان مقاطع دوم متوسطه حضور دارند و با مباحث آشنایی با سیره ی شهدا شامل زندگی و وصایای شهیدان و اسلحه شناسی، اصول تیراندازی ،مهارت های فردی و گروهی ،ایست و بازرسی و جنگ نرم آشنا می شوند. این اردو آخرین مرحله عملی درس آمادگی دفاعی خواهدبود که دانش آموزان با شرکت در این مرحله تیر اندازی را انجام می دهند . هریک از دانش آموزان با تیر اندازی به اهداف و سیبلهای از پیش تعیین شده آمادگی خود را در این زمینه به معرض نمایش می گذارند.

وی افزود:در این مرحله اردوی عملی درس آمادگی دفاعی پسران ، آنها با مهارت هایی همچون کمک های اولیه، امداد و نجات، اسلحه شناسی و آسیب های اجتماعی آشنا خواهند شد.در مرحله آموزش تیراندازی، دانش آموزان بعد از شرکت در کلاس های مربوطه، مرحله تیر اندازی عملی را نیز فرا خواهندگرفت.

عبیدی گفت:دانش آموز پسر مرحله عملی و تیر اندازی درس آمادگی دفاعی را زیر نظر مربیان فرا می گیرند و با حضور در میدان تیر عملاً با سلاح کلاشینکف آشنایی پیدا می کنند.در این مرحله از اردو، دانش آموزان با مهارت های فردی و گروهی نظیر؛ سازماندهی، اسلحه شناسی، اصول تیراندازی آشنا خواهند شد.زمان برگزاری اردوی عملی آمادگی دفاعی هفته پایانی فروردین 96 می باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار