گزارش پانا از نشست کنفرانس نقش بنگاههای زود بازده در اقتصاد مقاومتی:

رئیس کمیسیون آموزش مجلس: تدوین بسته ای جامع به منظور حمایت از پوشاک

رئیس کمیسیون آموزش مجلس از تدوین بسته ای جامع به منظور حمایت از پوشاک ایرانی با حمایت مجلس خبرداد و افزود:باید با استفاده از توان و دانش فنی دانشگاه اتصال میان صنعت و دانشگاه را برقرار کرد و علاوه بر بخش سخت افزاری به بهبود بخش نرم افزاری صنعت پوشاک نیز کمک کرد.

کد مطلب: ۶۱۲۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا ،مهدی زاهدی در نشست خبری کنفرانس نقش بنگاههای زود بازده در اقتصاد مقاومتی گفت: دو خواسته برحق اتحادیه که مالیات و بیمه هاست نیازمند اصلاحاتی در قوانین است که از طریق مجلس مورد پیگیری واقع می شود اما برخی از حمایت ها نیز نیازمند مصوبه قانونی نیست و بسته ای جامع به این منظور تهیه می شود.

زاهدی با بیان اینکه گردش مالی پوشاک سالانه 40 هزار میلیارد تومان است، گفت: سرانه مصرف پوشاک در کشور ما با برخی از کشورهای بزرگ دنیا بسیار نزدیک است و در حالی که مصرف سرانه پوشاک در آمریکا سالانه 153 دلار و در ایران 147 یعنی حدود 500 هزار تومان است.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: متوسط صادرات پوشاک در دنیا 420 میلیارد دلار است در حالی که ایران فقط 64 میلیون دلار از این رقم را به خود اختصاص داده است.

زاهدی با بیان اینکه واردات پوشاک به کشور از طریق رسمی و قاچاق زیاد است، گفت: سالانه حداقل 3 میلیارد دلار پوشاک از مبادی رسمی و غیررسمی به کشور وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد تا در زمینه مالیات و بیمه در راستای حمایت از تولید‌کنندگان داخلی اقداماتی را انجام دهد.

زاهدی بیان داشت: ما باید یک بسته در حوزه پوشاک تعریف کنیم و در این بسته تمامی مراحل تولید از ابتدا تا انتهای تعریف و نقاط ضعف در آن بیان شود به عنوان مثال باید در این بسته افزایش تولید پنبه در کشور لحاظ شود چرا که در اوایل انقلاب سالانه 157 هزار هکتار زمین زراعی به زیر کشت پنبه می‌رفته در حالی که این رقم هم‌اکنون حدود 15 هزار هکتار است.

وی با بیان اینکه احیاء کارخانجات پنبه‌پاک کنی و کارخانه‌های نساجی تعطیل شده هم از اقداماتی است که باید در صنعت تولید پوشاک باید مورد توجه قرار گیرد.، خاطرنشان کرد: صنعت پوشاک باید از دانش فنی روز دنیا بهره گرفت و در کنار آن به فرهنگ ایرانی - اسلامی نیز توجه شود و بتوان با بازاریابی و بازاررسانی لازم در صنف پوشاک زمینه توسعه صنعت پوشاک را در کشور فراهم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار