حذف کارت سوخت مجوزی برای قاچاق سازمان یافته بنزین

نماینده مردم نهاوند در مجلس گفت: جلوگیری از قاچاق سازمان یافته و کانتینری سوخت با توجه به وجود سامانه‌های هشدار ورودی و خروجی تعبیه شده در سامانه هوشمند سوخت یکی از فواید وجود و حفظ کارت سوخت است.

کد مطلب: ۶۱۲۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا همدان، حسن بهرام نیا گفت: با توجه به اینکه نرخ بنزین در کشورهای همجوار(ترکیه، عراق، افغانستان و پاکستان) نسبتا گران است، حذف کارت سوخت عملا به تشویق باندهای سازمان یافته برای انتقال سوخت به کشورهای همسایه منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: جلوگیری از قاچاق سازمان یافته و کانتینری سوخت با توجه به وجود سامانه‌های هشدار ورودی و خروجی تعبیه شده در سامانه هوشمند سوخت یکی از فواید وجود و حفظ کارت سوخت است.

بهرام نیا پیرامون افزایش واردات بنزین به کشور گفت: افزایش ۶ برابری واردات بنزین در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۱ نشان دهنده تاثیر کارت سوخت بر میزان مصرف بنزین در کشور است.

عضو کمیسون انرژی مجلس در خصوص استدلال دولت برای حذف کارت سوخت افزود: دولت معتقد است سامانه هوشمند سوخت هیچ تاثیری در میزان مصرف و قاچاق سوخت ندارد بلکه فقط وقت مردم را می‌گیرد که این حرف کاملا اشتباه است.

وی در پایان پیرامون این سئوال که آیا حذف کارت سوخت در مجلس رای خواهد آورد گفت: با توجه به اینکه ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس طی بیانیه ایی درخواست حذف کارت سوخت را امضاء کرده‌اند، احتمالا حذف کارت سوخت به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار