تربیت متوازن و کارآفرینی، دو عنصر مهم سند تحول بنیادین

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: تربیت متوازن و کار آفرینی ، دو عنصر مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است .

کد مطلب: ۶۱۱۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپانا از آذربایجان شرقی، عاشور اکرمی در جلسه تبیین آییین نامه هدیت تحصیلی مناطق جوار 2 استان که در سالن اجتماعات فرمانداری مراغه برگزارگردید ، افزود : آموزش و پرورش صاحب سند تحول بنیادین است و این سند ، قانون اساسی این مجموعه به شمار می رود.
وی گفت: کیفیت گرایی و کیفیت بخشی دو رویکرد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که بایستی اجرایی شود.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تربیت متوازن و کار آفرینی را دو عنصر مهم سند تحول بنیادین عنوان و اظهار کرد: اگر آموزش و پرورش یک انسان کارآفرین را تربیت نماید ، بخشی از مشکلات اشتغال در کشور حل خواهد شد و این با هدایت صحیح و درست استعداد ها صورت خواهد گرفت.
اکرمی در ادامه نقش عوامل تاثیرگذار در هدایت تحصیلی دانش آموزان را بسیار دانست و افزود: اگر آموزش و توجیه های لازم برای عناصر تاثیر گذار هدایت تحصیلی از جمله خانواده ، معلم ، دانش آموز و مشاور انجام گیرد ، در انتخاب رشته دانش آموزان با مشکل مواجه نخواهیم شد.
وی در ادامه صحبت های خود ، به اهمیت رشته های هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش اشاره و اظهار کرد: فاصله بین هنرستان ها با سایر مدارس کم است و بایستی به استعداد یابی دانش آموزان جهت تحصیل در هنرستان ها توجه ویژه ای شود.
عاشور اکرمی فعال کردن کمیته هدایت تحصیلی در ادارات آموزش و پرورش استان را ضروری دانست و گفت: این کمیته با رویکرد هدایت دانش آموزان با تربیت متوازن و توجه به ظرفیت منطقه از لحاظ نیروی انسانی و فضای فیزیکی به انجام فعالیت می پردازد.
معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه نیزدر این جلسه گفت: هر اندازه تصمیم بزرگ مبتنی بر اطلاعات تصمیم گیران باشد ، تصمیمات درست و منطقی گرفته خواهد شد.
جلیل اسلامی به موضوع هدایت تحصیلی اشاره کرد و افزود: اولین گام در این موضوع ، اشرافیت اطلاعاتی از دو بعد قوانین و مقررات و انتخاب رشته مناسب با واقعیت های جامعه است.
وی اظهار کرد: بایستی از ظرفیت های گروه های درسی که بهترین مرجع هستند ، در جهت هدایت تحصیلی و انتخاب رشته دانش آموزان استفاده شود.
گفتنی است که ظفر محمدی فرماندار شهرستان مراغه نیز میهمان ویژه این جلسه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار