معاون سواد آموزی استان بوشهرخبرداد؛

استان بوشهر مقام نخست سواد آموزی کشور را بدست آورد

معاون سواد آموزی استان بوشهرگفت : براساس نتایج اولیه سرشماری سال 1395، استان بوشهر در میان 31 استان کشور مقام نخست باسوادی را در گروه سنی 10تا49ساله بدست آورد .

کد مطلب: ۶۱۱۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا بوشهر ، غلامرضا دانش فر در جلسه ی بهبود کیفیت سواد آموزی استان بوشهر گفت : براساس نتایج اولیه حاصل از سرشماری سال 1395 رشد باسوادی استان در گروه سنی 10تا49ساله درسال1394،54/95 درصد بوده که این میزان رشد نسبت به سال1390 بیش از 2/5 درصد افزایش یافته و از متوسط رشد کشوری (73/94درصد) فراتر رفته است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود : این میزان رشد درصد باسوادی استان مربوط به سال 1390 تا 1394 است و با افزودن موفقیت های استان در سال 1395 این میزان رشد از رقم فعلی نیز فراتر خواهد رفت.

وی با اشاره به نام گذاری سال 1396 بنام"اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال " اظهار داشت:برای تحقق دیدگاه های رهبر معظم انقلاب در ارتباط با اقتصاد مقاومتی، باید بومی سازی مهارتهای زندگی و توانمندسازی افراد در زمینه شغلی برای راه اندازی کسب وکارهای مختلف در اولویت قرار گیرد.

معاون سواد آموزی استان تصریح نمود : به همین دلیل در سال جاری تلاش بیشتری صورت خواهد گرفت تا آموزش اولیای بی سواد دانش آموزان،کارگران و آموزش کشاورزان با برنامه ریزی های جدی تری دنبال شود.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی های انجام شده وهمکاری بیشتر آموزش دهندگان و همکاران فرهنگی تا پایان برنامه توسعه ششم توسعه در مناطق روستایی و شهری استان بی سوادی در گروه سنی 10 تا49 ریشه کن شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار