قائم مقام معاون وزیر در گفت و گو با پانا:

خبرگزاری پانا چشم بیدار نظام تعلیم و تربیت است

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی گفت: خبرگزاری پانا چشم بیدار نظام تعلیم و تربیت است و میتواند بهترین مکان برای محل ارجاع مسئولین برای آگاهی یافتن از مسائل اجتماعی از نگاه مردم باشند.

کد مطلب: ۶۱۱۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد

محمود علیگو در گفت و گو با خبرنگار پانا فارس گفت: خبرگزاری پانا باید از نگاه معلم و دانش آموز به مسائل اجتماع بنگرد و در این صورت است که می تواند به رسالت خود عمل کند و چشم بیدار نظام تعلیم و تربیت باشد.

وی افزود: وقتی ما می گوییم 14 میلیون دانش آموز داریم طبق فرمایش مقام معظم رهبری این به معنای حضور 14 میلیون نفر نیست بلکه در واقع ما با 14 میلیون خانواده کار داریم که باید حضور موثر و تاثیرپذیری در مباحث اجتماعی داشته باشند.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی اظهار داشت: معلم و نظام تعلیم و تربیت برای خودش یک بلندگوی رسمی دارد که می تواند اثرات متقابل هر حوزه ای را برجسته کند.

وی افزود: این نظام تعلیم و تربیت و حضور معلمین و دانش آموزان در این عرصه باید به گونه ای باشد که اگر امروز یک تصمیمی در خصوص یک اتفاق ملی، مثل حذف یا ایجاد یک نهاد، در حال شکل گیری بود، بتواند بیاید و به بازخوردهای این اتفاق اول برخودش بپردازد و دوم نقش و جایگاه خود را در حذف یا ایجاد این نهاد بررسی کند.

علیگو ادامه داد: در این زمان است که شما با یک نظام تعلیم و تربیت فعال روبرو هستید و شعار خبرگزاری پانا که می گوییم چشم بیدار نظام تعلیم و تربیت است محقق می شود.

وی تصریح کرد: در آن زمان است که دانش آموز و معلم و فرهنگی ما هویت خود را در پانا کشف می کند و دیگر ما با حجم کوچکی از خبر روبرو نیستیم بلکه حجم وسیعی از خبر را داریم که همگی با قلم دانش آموز و فرهنگی به تحلیل مردمی مسائل اجتماعی می پردازد.

علیگو در خصوص ضعف هایی که در چارت و بدنه این خبرگزاری وجود دارد گفت: خبرگزاری پانا در ستاد مرکزی باید کاملا به صورت تخصصی باشد اما در استان ها باید یک خبرگزاری کاملا دانش آموزی باشد به این معنا که افراد متخصص تری باید در استان ها بکار گرفته شوند چراکه این افراد باید بتوانند نقش مربیگری دانش آموزان را در عرصه رسانه و نقش آموزشی فعال تری داشته باشند و انشاء الله به زودی شاهد اتفاقات خوبی در این خصوص خواهیم بود.

وی افزود: اشتباه استراتژیک خبرگزاری پانا این است که خودش را شبیه بقیه کرده بلکه باید بیاید یک الگوی تخصصی ارائه کند به طوریکه موضوعات اجتماعی از دید معلم و دانش آموز بررسی شود آنگاه این جا میشود محل ارجاع مسئولین برای اطلاع یافتن از مسائل اجتماع از نگاه مردم چرا که بیشترین جمعیت جامعه را فرهنگیان و دانش آموزان تشکیل میدهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار