رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران عنوان کرد؛

2 مشکل عمده طرح آرام سازی منطقه 12/ تهران اولویت ها دیگری دارد

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: پروژه آرام سازی شهر تهران از پروژه های در اولویت نیست و شهرداری اگر به فکر ارتقای زندگی شهروندان است فکری به حال موش های تهران کند.

کد مطلب: ۶۱۱۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در جریان بازدید از طرح آرام سازی منطقه 12 (سنگفرش کردن چهارراه سیروس، سرچشمه و مخبرالدوله) با اشاره به مشکلات ترافیکی که در هنگام عملیات عمرانی این پروژه برای ساکنان و شهروندان ایجاد شده است، گفت: این طرح موافقان و مخالفانی دارد و به گفته مسئولان شهرداری منطقه 12، برای آرامسازی حرکت اتوموبیل‌ها در این محدوده است اما این پروژه دو مشکل عمده دارد؛ نخست آن که در اولویت پروژه‌های شهری نیست و زمان اجرای آن نیز مناسب نبوده است.

وی با بیان این که برای بازدید از این پروژه از خیابان بهارستان تا چهارراه سیروس به دلیل ترافیک شدید پیاده آمده است گفت: این محدوده مشکل ترافیکی دارد و معمولا موتورسیکلت‌ها به سختی از لابه‌لای خودروها تردد می‌کنند؛ بنا بر این این پروژه را نمی‌توان از پروژه‌های اولویت‌دار شهری دانست؛ همچنین در همه طرح‌های شهری باید از شهروندان نظرسنجی شود که چقدر این پروژه در ارتقای کیفیت زندگی آنها اثرگذار است. بنا بر این با وجود آن که این پروژه، پروژه بدی نیست اما در شرایط کنونی اقتصاد شهر، و کاهش درآمدها، در اولویت نبوده است.
وی با اشاره به اعتراضات مردمی به دلیل افزایش بار ترافیکی گفت: باید تحقیقات میدانی انجام می‌شد تا متوجه شویم مردم چقدر با آن موافق هستند.
به گفته حقانی، اولویت‌های اصلی شهر، پرداخت بدهی‌ها، اجرای پروژه‌های زیرساختی مانند جمع‌آوری آب‌های سطحی، توسعه حمل و نقل عمومی و نوسازی ناوگان فرسوده اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها است و باید اعتبارات صرف این نوع پروژه‌ها شود.
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران، اضافه کرد: هیچ نهادی کمکی به شهرداری نمی‌کند و ما دست‌مان برای هزینه‌کرد در شهر، در جیب مردم است. بنا بر این باید تلاش کنیم همه اعتبارات را صرف پروژه‌های اولویت‌دار شهر کنیم. متاسفانه در حال حاضر، بیشتر پروژه‌های ما در جهت خوشامدگویی به خودرو است و شهر را به جولانگاه خودروها تبدیل کرده‌ایم و حتی خودروها در پیاده‌روها تردد می‌کنند.
وی در پاسخ به این پرسش که شهرداری اعلام کرده است این پروژه در جهت ارتقای زندگی شهروندان است، گفت: ارتقای زندگی یعنی چه؟ اگر به فکر ارتقای زندگی شهروندان هستیم، موش‌ها را نابود کنیم یا وضعیت فاضلاب‌هایی که در خیابان‌ها روان شده ساماندهی کنیم. ما برای ارتقای زندگی شهروندان کارهای واجب‌تری داریم.
به اعتقاد حقانی اگر شهرداری قصد پیاده‌راه‌سازی دارد باید محورهای مناسبی را مانند محور خیابان ولی عصر (عج) که زیبا و طبیعی است، انتخاب کرده و امکان تردد با مترو و بی‌آرتی را فراهم کند.
این عضو شورای شهر تهران با بیان این که تهران شهر زیبایی نیست زیرا آرامشی که باید شهروندانش در آن داشته باشد را ندارد، گفت: در ایام نوروز که شهر کم‌ترافیک بود و هوای آسمان شهر نیز آبی، شاهد شهر زیبایی بودیم.
وی در خصوص اعتراض فرمانداری به اجرای این پروژه در ایام نوروز گفت: حاکم شهر، شهرداری است نه فرمانداری و امیدواریم هر چه زودتر مدیریت واحد شهری که چندین سال است در برنامه‌های کشوری مطرح بود و در حال حاضر در حال بررسی دوباره است به سرانجام برسد تا از دوباره کاری ها و تصمیم گیری در نهادهای موازی نجات پیدا کنیم.
وی در خصوص این که این پروژه مصوبه شورا را داراست، گفت: مصوبات شورا معمولا کلی است و در هیچکدام گفته نشده در کدام نقطه شهر پروژه آرام سازی انجام شود یا نشود؟
حقانی درباره زمان مناسب اجرای پروژه های عمرانی مانند پروژه آرام سازی منطقه 12 گفت: زمان اجرای این پروژه می توانست در شب باشد که مشکلات ترافیکی در منطقه ایجاد نکند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار