رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد:

ضرورت ترویج کارآفرینی در بین زنان روستایی و عشایری آذربایجان غربی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بر ضرورت آموزش و ترویج کارآفرینی و توسعه کسب و کار پایدار در بین زنان روستایی و عشایری استان تاکید کرد.

کد مطلب: ۶۱۰۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، اسمعیل کریم زاده با اشاره به اهم اقدامات و فعالیتهای زنان روستایی و عشایری استان در طی یک سال گذشته اظهارکرد: در مناطق روستایی و عشایری به دلیل در دسترس بودن مواد خام، منابع طبیعی ووجود افراد بیکار، کارافرینی یک استراتژی موثر در توسعه کسب وکار وایجاد اشتغال است. زنان کارافرین می توانند برای خود و دیگر اعضای خانواده ایجاد اشتغال نمایند، اما آن ها عمدتا در بخش های غیر رسمی فعالیت می کنند، از آموزش های لازم درزمینه ارتقای مهارت های حرفه ای کم بهره اند و از مباحث مرتبط با بازاریابی وبازار رسانی محصولات کمتر اطلاع دارند.


وی تصریح کرد: از این رو آموزش های کارافرینی می تواند ضمن ارتقای مهارت های حرفه ای، آن هارا با اصول وروش های جدید بازاریابی ، بازاررسانی آشنا کند وزمینه مساعدی برای توسعه کسب وکار فراهم نماید.


کریم زاده با اشاره به اجرای طـرح ایجاد 600 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری در کشور، هدف از اجرای این طرح را توانمندسازی زنان روستایی از طریق جلب مشارکت و همکاری های اجتماعی زنان روستایی در اداره جامعه محلی و تأمین مالی جهت حمایت از کسب و کارهای کوچک زنان عنوان کرد و افزود: در این راستا درنیمه دوم سال 94 در این استان نیز تعداد40 صندوق در شهرستانهای مجری تفاهمنامه صندوق امید تشکیل گردید که به ارکان و اعضا انها اموزشهای لازم ارائه می شود.


این مسئول ادامه داد: استان آذربایجان غربی با تعداد 114صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری و با عضویت3300 نفر (در 8 شهرستان) درسطح کشور مقام دوم رادارد.


کریم زاده اضافه کرد: این صندوق ها در زمینه های مختلف کشاورزی و دامپروری وصنایع تبدیلی در سطح مشاغل خانگی به اعضا خود وام پرداخت کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار