رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی خبر داد:

برگزاری انتخابات شوراها در 2 هزار و 73 نقطه آذربایجان شرقی

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی از برگزاری انتخابات شورای شهر و روستا در 2 هزار و 73 نقطه استان خبر داد.

کد مطلب: ۶۱۰۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، سعید شبستری در جلسه مشترک اعضای ستاد انتخابات و هیأت نظارت بر انتخابات استان با اشاره به اهمیت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: در نظامی که مردم می توانند در آزادی کامل سرنوشت خود را تعیین کنند انتظار می رود که انتخاباتی قانون مند با مشارکت حداکثری تمامی آحاد، گروه ها و طبقات مختلف مردم را شاهد باشیم.

وی در ادامه گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری این انتخابات باید کاملا سالم و با شکوه برگزار شود تا دشمنان را مایوس کند، لذا توصیه می کنم که با حضور فعال در سرنوشت خود دخالت داشته باشیم و باعث سربلندی کشورمان باشیم و این حضور مستمر باعث می شود تا این انقلاب و این نظام به راه خود با سرعت ادامه بدهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندارآذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت همدلی و همکاری های بین مجریان و ناظرین انتخابات گفت: انتخابات گذشته که دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری بود، نشان داد که واقعا هدف ما یکسان بوده و با این همدلی و با این همکاری و تعامل می توان در مردم ایجاد امید کرد.

شبستری با اشاره به ثبت نام انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: علی رغم این که ثبت نام در روز های تعطیل انجام می پذیرفت و انتظار می رفت که ثبت نام کننده کمتر باشد اما در استان ما به شکل بسیار خوب و پر شوری انجام پذیرفت که با شرکت بالای 14 هزار نفری مردم همراه بود که این آمار نسبت به دوره قبل به میزان 10 درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: همچنین توجه به رده سنی ثبت نام کنندگان هم نشان می دهد که گرایش انتخابات بیشتر به سوی جوان تر شدن است.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی افزود: همچنین برررسی ها نشان می دهد که سطح مدارک تحصیلی داوطلبین افزایش دارد که این خود برای توسعه استان کمک خوبی می تواند باشد.

شبستری با اشاره به انتخابات میان دوره ای مجلس گفت: برای انتخابات میان دوره ای حوزه ی مراغه و عجب شیر مجموعا 59 نفر شرکت کننده داشتیم که دو نفر از آن ها انصراف داده و مجموعا 57 نفر باقی مانده بودند که از این 57 نفر یک نفر توسط هیئت اجرایی رد صلاحیت شده است که نهایتا 56 نفر نامزد شدند.

وی گفت: همچنین در حوزه انتخابیه اهر و هریس مجموعا 46 نفر ثبت نام کننده داشتیم که از این 46 نفر هیچ گونه انصرافی نداشتیم ولی سه نفر از آن ها توسط هیئت اجرایی رد صلاحیت شدند و تعداد 43 نفر نامزد شده اند.

رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به برنامه های ستاد انتخابات گفت: پیش بینی های اولیه ای که برای تعداد شعب اخذ رای شده است حدودا سه هزار و 522 شعبه تعیین شده اند که هزار و 443 شعبه شهری و 2 هزار و 79 شعبه روستایی راشامل می شوند.

شبستری ادامه داد: برای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و ر وستا 3 میلیون 145 هزار برگ رای پیش بینی شده است و برای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی نیز 421 هزار برگ رای درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود انتخابات شورای شهر و روستا در دو هزار و 73 نقطه برگزار می شود که از این تعداد 62 نقطه در نقاط شهری و دو هزارو 11 روستا خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات استان در ادامه با اشاره به چند نکته ی مهم در انتخابات گفت: هیچ شخص یا فردی حق ندارد علیه نامزد یا علیه جناح خاصی از طریق رسانه ها یا تریبون های عمومی مخصوصا روزنامه ها، سایت ها سخن بگوید و یا از امکانات دستگاه های اجرایی یا وابسته به آن ها برای تبلیغ خود استفاده کند.

شبستری گفت: به گروه های سیاسی و احزاب توصیه شده است از بعضی رفتار هایی که باعث می شود که فضای دوقطبی ایجاد شود جدا خودداری کنند و یک سری خطوط قرمزی که قبلا هم اعلام شده است که حتما باید کاندیدا ها آن ها را رعایت کنند به صورت مستقیم و غیر مستقیم اعلام شده است و نهایتا فصل الخطاب ما سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری است که مخصوصا در مورد انتخابات اعلام شده است که همه ی ما برای تحقق این سیاست ها تلاش می کنیم و سعی می کنیم تا انتخابات این دوره بهتر و با شکوه تر با مشارکت حداکثری تمامی آحاد و گروه های مختلف مردم انجام پذیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار