بازیگر نمایش «شلتر» در گفت و گو با پانا:

تلاش تا مرز خستگی یکی از مهم ترین ویژگی های شاخص یک هنرمند است

بازیگر نمایش «شلتر»گفت: وقت شناسی، تعهد نسبت به کار، ظرفیت بالا از روزهای تمرین تا روزهای اجرا و تلاش تا مرز خستگی افق هایی است که پیش روی یک هنرمند وجود دارد و نباید برای رسیدن به آن ها از پا بنشیند.

کد مطلب: ۶۱۰۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد

الناز اسماعیل زادگان، بازیگر نمایش شلتر در گفتگو با خبرنگار فرهنگی-هنری خبرگزاری پانا، بازی کردن در یک نمایش مستند را رفتاری دشوار و درک آن را به مراتب سخت تر از هر اثر عادی برشمرده و گفت: پیش تر تجربۀ چند روز اجرای مستند را با «لقمان خالدی»، یکی از بهترین مستند ساز های ایران در مستند «کمی بالاتر» داشتم و از به چالش کشیدن خود به عنوان بازیگر در تئاتر مستند، حال خوشی پیدا می کنم.

وی در ادامه با اشاره به این امر که از آبان 96 به گروه نمایش «شلتر» راه پیدا کرده است، افزود: «شلتر» دارای متنی سنگین است که اجرای آن مستلزم داشتن روحیه ای قوی است تا یک بازیگر بتواند به بهترین نحو و در تمام روزهای سخت و در عین حال شیرین اجرا، آن را پشت سر بگذارد.

تلاش تا مرز خستگی یکی از مهم ترین ویژگی های شاخص یک هنرمند است

اسماعیل زادگان در ادامه، میل به دیده شدن را یکی از مهم ترین خصاصی ذاتی در وجود هر بازیگر دانسته و ضمن تأکید بر این مفهوم که «شلتر» برای وی اثری متفاوت است، ادامه داد: همیشه دلم می خواهد حرف های شخصیت «ستاره» در «شلتر» برای لحظه ای هم که شده در دل مخاطب جای بگیرد و او را حتی به اندازۀ دقیقه ای به تفکر وادارد و اگر این اتفاق بیفتد، از اجرای «شلتر» همین اتفاق برای من کافی است.

این بازیگر جوان در بخشی دیگر از این گفتگو داشتن اخلاق کاری را یکی از مهم ترین خصوصیات یک هنرمند برای بهبود کار هنری وی برشمرده و بر همین اساس، اظهار داشت: وقت شناسی، تعهد نسبت به کار، ظرفیت بالا از روزهای تمرین تا روزهای اجرا و تلاش تا مرز خستگی افق هایی است که پیش روی یک هنرمند وجود دارد و نباید برای رسیدن به آن ها از پا بنشیند.

تئاتر باید به عنوان یک نیاز برای تمام مردم جامعه شناخته شود

وی در ادامه ضمن تأکید بر این امر که تئاتر باید به عنوان یک نیاز برای تمام مردم جامعه شناخته شود، تصریح کرد: مخاطبان تئاتر این روزها در قشر خاص یا همان تئاتری های معروف از دانشجویان گرفته تا اساتید و بزرگان این رشته محصور شده اند و این امر نشان از عدم استقبال عموم مردم از این هنر است.

اسماعیل زادگان با تأکید بر این امر که امروز تولید کنندگان آثار نمایشی می بایست از لحاظ اقتصادی بیشتر به فکر جیب مردم باشند و نه دخل گیشه، تأکید کرد: قطعا وظیفۀ هنرمند و خالق اثر و مسئولين مربوطه است تا فکری برای همگانی کردن تئاتر در جامعه ای که در همه حال پول نخستین سخن را می گوید، کنند و این امر جز با تعدیل قیمت بلیط تئاتر میسر نخواهد شد.

این بازیگر جوان تئاتر ضمن تأکید بر جایگاه مهم و سازندۀ رسانه در کنار هنر، گفت: اساساً در هر هنری و نه خاصه هنر نمایش، منبع و منشأ اصلی و سرچشمۀ هنر ابزاری برای انتقال مفاهیم و نگرش خالق اثر است و تعریفی در هنر به غیر از آن چه ارائه شد وجود ندارد.

بازیگر نمایش «شلتر» با اشاره به این امر که هنرمند، درست و غلط بودن را مشخص نمی کند، بلکه هنرمند اثر را خلق می کند و مفاهیمش را انتقال می دهد تا نتیجه گیری مخاطب به درستی صورت گیرد، افزود: زاویه دید هنرمند نسبت به موضوعات می تواند خلق موضوعی تکراری را برای مخاطب شیرین کند.

وی در پایان تئاتر را همچون خورشیدی که می تواند به زمین نور و گرما ببخشد، از مهم ترین عواملی برشمرد که می تواند به بهبود ارتباطات اجتماعی کمک کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار