آموزش و پرورش،یکی از قدرتمندترین نهادهای دولتی است

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: سیستم آموزش و پرورش باید به صورت ساختاری اصلاح شود تا بتواند اثرگذاری بیشتری در بخش های اجتماعی داشته باشد.

کد مطلب: ۶۱۰۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، حمید رضا آذری روز چهارشنبه در دیدار با قائم مقام سازمان دانش آموزی از حضور سازمان دانش آموزی در سیستم آموزش و پرورش ابراز خرسندی کرد و گفت: نهاد آموزش و پرورش یک نهاد مظلوم و در عین حال قدرتمند در کل کشور است.

وی افزود: هزینه ها و درآمدهای آموزش و پرورش نباید به خزانه برود و این برای نهادی که مسئولیت اجتماعی برعهده دارد یک ضعف است و همین امر باعث کاهش تاثیرگذاری این نهاد در اجتماع می شود.

آموزش و پرروش دو نوع کارکرد دارد که یکی به صورت روتین و در سیستم آموزشی است و دیگری کارکرد اجتماعی است که شامل تربیت پذیری، هنر، موسیقی و نیازهای خارج از کلاس درس دانش آموز است.

وی ادامه داد: این فعالیت ها و کارکرد دوم آموزش و پرورش همان وظایف پرورشی است که در خارج از کلاس درس و مدرسه محقق می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود: برای تحقق کارکرد پرورشی و تربیت پذیری اجتماعی دانش آموزان، تنها راه تشکیل یک نهاد غیر دولتی عمومی بوده است که خوشبختانه سازمان دانش آموزی با برعهده گرفتن این مهم در کنار آموزش و پرورش در راستای این اهداف حرکت می کند.

آذری اظهار داشت: دانش آموزان، آموزش رسمی را در کلاس درس فرا می گیرند اما دیگر نیازهاهی اجتماعی آنان مسائل بروکراسی و کلاسی را برنمی تابد و نیازمند فعالیت هایی است که بتواند در خارج از کلاس درس، رشد اجتماعی و تربیتی آنان را به همراه داشته باشد.

وی در خصوص گلایه برخی مبنی بر اینکه چرا مسئولیت سرویس مدارس به سازمان دانش آموزی داده شده است، گفت: ما از این افراد می پرسیم که آیا وظیفه ما یعنی آموزش و پرورش تصدی گری است یا نظارت ؟

این مقام مسئول ادامه داد: ما با این کار تقسیم وظایف کرده ایم به طوریکه هم کار اجرایی را به سازمان دانش آموزی داده ایم و هم کار از چرخه آموزش و پرورش بیرون نرفته است که بخواهد خدای ناکرده دچار مشکلاتی شود.

وی افزود: ما در بحث سرویس مدارس پرسشگر و ناظر هستیم و سازمان دانش آموزی نیز به عنوان متصدی این امر مسئولیت پاسخگویی را برعهده دارد.

وی در پایان از مسئولیت ها و وظایفی که بر عهده سازمان دانش آموزی است یاد کرد و ابراز داشت: سازمان دانش آموزی شاید در راستای انجام این وظایف درآمدی را هم کسب کند اما مهم اهداف آن است که کل سیستم به سمت اهداف تربیتی پیش می رود.

این دیدار با حضور مدیران استان های آذربایجان غربی،اصفهان، خوزستان ، خراسان رضوی، گلستان، گیلان و یزد به میزبانی فارس تشکیل شده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار