بازدید بیش از 1۳هزار نفر از اماکن تاریخی و فرهنگی مازندران

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران از بازدید ۱۳ هزار و ۶۰۴ نفر از اماکن تاریخی و فرهنگی استان در طول اجرای طرح خدمات سفر خبر داد.

کد مطلب: ۶۰۹۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، لاور بزرگ‌نیا بعد از ظهر امروز در ستاد خدمات سفر نوروزی مازندران، با اعلام اینکه از 25 اسفند تاکنون 11 میلیون و 722 هزار و 879 نفرشب اقامت در مازندران ثبت شده است، اظهار داشت: در این مدت زمان 4 هزار و 920 مورد بازدید نظارتی از واحدهایاقامتی و پذیرایی و غیره توسط کمیته اسکان و خدمات رسانی صورت گرفته است که از این تعداد به 180 مورد تذکر داده شده و ۲۲۲ مورد مورد تشویق واقع شده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه از ابتدای طرح تاکنون طی بازدید‌های انجام شده 10 هزار و 175 کیلوگرم غذای فاسد کشف و معدوم شده است، افزود: در این بازدیدها ۱۴۳ اخطاریه بهداشتی برای صنوف متخلف صادر شد و ۳۸ مکان بهداشتی تعطیل شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد تصادفی‌های پذیرش شده در مراکز درمانی و اورژانس بیش از یک هزار و 817 نفر بوده است، افزود: تعداد مأموریت تصادفی و غیر تصادفی اورژانس 6 هزار و 894 مورد بوده است.

بزرگ‌نیا بیان کرد: از ابتدای طرح خدمات سفر تاکنون 11 نفر فوت شده ناشی از تصادفات در استان ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از بازدید یک‌میلیون و272 هزار و 549 نفر از اماکن مذهبی و متبرکه خبر داد و گفت: همچنین ۱۳ هزارو ۶۰۴ نفر از اماکن تاریخی و فرهنگی بازدید کرده‌اند.

وی از دیگر خدمات ستاد سفر نوروزی در مازندران را برگزاری برنامه‌های فرهنگی دانست و گفت: 287 مورد کنسرت و جنگ شادی در شهرهای مازندران اجرا شده است.

بزرگ‌نیا افزود: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون و با تشکیل کمیته اطلاع‌رسانی در ستاد خدمات سفر یک‌هزار و753 مورد خبر و گزارش از این ستاد منتشر شده است.

بزرگ‌نیا از 22 هزار و 400 گشت انتظامی در مازندران خبر داد و گفت: از ابتدای طرح خدمات اجرایی سفر تاکنون 608 هزار و102 نفر از کمپ‌ و چادرهای راهنما و امدادرسانی جمعیت هلال احمر مراجعه کرده‌اند.

وی بیان کرد: از ابتدای طرح خدمات سفر تاکنون 13 هزار و 214 بازدید از صنوف توسط کمیته نظارت و تنظیم بازار در مازندران انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه 2 ‌میلیون و191 هزار مسافر از روستاهای مازندران بازدید کرده‌اند، افزود: 2 میلیون و 960 هزار و 800 نفرشب اقامت در روستاهای مازندران به ثبت رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار