مدیرکل فرهنگی ،هنری ، اردوها و فضا های پرورشی در گفت و گو با پانا:

دانش آموزان در سفر های نوروزی از والدین خود درس زندگی می آموزند

مدیرکل فرهنگی ،هنری ، اردوها و فضا های پرورشی گفت:دانش آموزان در سفر های نوروزی از والدین خود درس زندگی می آموزند و می توانند این تجربیات را به نسل آینده منتقل کنند .

کد مطلب: ۶۰۹۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد

مهدی علی اکبر زاده در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا اظهار داشت : اگر خانواده ها بتوانند در ایام تعطیلات نوروز فرصت گردشگری برای فرزندانشان ایجاد کنند فضای گردشگری از همان فضای شهر محل سکونت آغاز می شود تا به شهر ها و استان های دیگر کشور پهناور ایران برسد .

وی تصریح کرد: ما در شهری که زندگی می کنیم آنقدر مشغله داریم که فرصت نمی کنیم از فضای گردشگری آنجا استفاده کنیم و در طول زندگی و برنامه ریزی های امکانی برای گردشگری به وجود نمی آید بنابر این بهترین فرصت عید نوروز است که در فضای تعطیلی که بچه ها دارند از همان شهر خود و طبیعت شهر خودمان شروع کنیم و بعد به شهر های نزدیک تر اگر امکانش برای ما بود به شهر ها و استان های دیگر نیز مراجعه کنیم .

مدیرکل فرهنگی ،هنری ، اردوها و فضا های پرورشی گفت: کشور ما کشوری چهار فصل است و در گوشه ای از کشور هوا سرد و در گوشه ای دیگر هوایی گرم را داریم و این نشان می دهد که فضای گردشگری همیشه در کشور ما مهیا است .

وی خاطرنشان کرد: توصیه می کنم والدین در ایام نوروز فرصتی برای گردشگری مهیا کنند و علاوه بر این خانواده ها برنامه ریزی کنند که از آثار باستانی و تمدن با قدمت و پر از فرهنگ کشور مان بازدید کنند زیرا ما آثار فرهنگی و میراث فرهنگی غنی داریم و هرکدام از این آثار پیامی برای خود دارد .

علی اکبرزاده خاطرنشان کرد: تصاویر ، نقاشی ها و معماری های موجود در آثار تاریخی داری پیامی برای ما است و باید در مورد آنها صحبت و مطالعه کنیم و چقدر خوب است وقتی که می خواهیم به شهری سفر کنیم بدانیم که چه نقاطی را می خواهیم در این شهر بازدید کنیم .

وی تصریح کرد: برنامه ریزی قبل از سفر بسیار مهم است از جهت مقصد و وسیله نقلیه باید داشته باشیم و خود این موضوع یک فرآیند تربیتی برای فرزندانمان است وقتی پدر و مادر با مشورت فرزندانشان برنامه ریزی می کنند که کدام شهر را برای مقصد سفر خود مشخص کنند این موضوع به بچه ها آموزش می دهد که قبل از سفر باید برنامه ریزی و مشورت کرد .

مدیرکل فرهنگی ،هنری ، اردوها و فضا های پرورشی گفت: وقتی تصمیم به و برنامه ریزی لازم برای سفر انجام گرفت و وسایل مورد نیاز را جمع آوری می کنیم بچه ها یاد می گیرند که برای سفر باید آذوقه و توشه ای فراهم کرد و در حین سفر نیز یاد می گیرند که برای شناخت باید سفر کرد و چه آدابی را باید در سفر رعایت کرد مانند همکاری و ... شاید مربی ما در مدرسه بارها این توضیحات را به دانش آموزران بدهد اما تا زمانیکه دانش آموز خود در فضای سفر قرار نگیرد نمی تواند این موضوع را درک کند .

وی ادامه داد : وقتی به مقصد رسیدند باید بدانند که در کجا و چه فضایی باید بمانند و ضمن اینکه ما همواره گفته ایم که در سفر باید شناخت و دانش آموزان خود را در سفر می شناسند و دیگران آنها را بهتر می شناسند .

علی اکبرزاده افزود: وقتی از سفر بازگشتیم برنامه ریزی می کنیم برای زندگی جدید و شکلی جدید که نباید برابری کند با قبل زیرا در دین خود داریم که کسانی که روزهایشان با هم برابر است از ما نیستند و باید سعی کنیم سال جدیدمان با سال های قبل متفاوت باشد .

وی تصریح کرد: بسیار خوب است که نسل جدید از ما آداب سفر را بیاموزند و آنها نیز به فرزندانشان بیاموزند زیرا سفر ابزاری مناسب برای تربیت اجتماعی و خانوادگی است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار